Dansk deal-platform satsede nyt – og lykkedes

peng

Nervepirrende at kaste sig ud i noget nyt, lyder det fra Bowntys direktør. Men det lykkedes med – hjælp fra CP+B..

Midt i september lancerede deal-platformen Bownty kampagnen ’Gør hver dag mindre hverdag’, som er udviklet i samarbejde med CP+B Copenhagen.

Med udgangspunkt i Bowntys første tv-reklame nogensinde er kampagnen blevet eksekveret både on- og offline, og effekten af den integrerede indsats er ikke til at tage fejl af, lyder det fra afsenderen selv.

Med kampagnen ville Bownty gøre danskerne mere spontane, og noget tyder på, at danskerne har taget budskabet til sig.

På nuværende tidspunkt er kampagnen nået langt væk fra Bowntys hovedkontor i hjertet af København med mere end 10 millioner impressions og omkring 1 million views på tværs af de forskellige kanaler – men nok så væsentligt:

Hos Bownty melder man om en stigning på mere end 80 procent i antallet af organiske tilmeldinger på sitet og en stigning på næsten 10 procent i antallet af organiske deal-klik under tv-kampagnen.

”Forud for kampagnen var vi selvfølgelig meget spændte på at se, hvilke resultater den ville skabe, men heldigvis er vi blevet positivt overraskede. Det er altid nervepirrende at kaste sig ud i noget nyt, og selv om det stadig er tidligt at evaluere på kampagnen og de endelige resultater, så er vi yderst tilfredse med den effekt, vi har set indtil videre,” siger Steffen W. Frølund, stifter og CEO hos Bownty.

Reklamen, der rullede ud på TV 2s kanaler i ugerne 38-40, blev understøttet med aktiviteter på YouTube, Facebook, Instagram, Google og displaybannere, hvor enkelte aktiviteter stadig er aktive.

”Vi har sørget for at høste den interesse, tv har skabt via udvalgte digitale kanaler, som vi tilpassede indholdet til. Herved har vi været tilstede under hele forbrugerrejsen og været med til at give brugeren et let skub i retningen af den næste fase af købsbeslutningen,” siger Steffen W. Frølund, der vil bruge erfaringen som beslutningsgrundlag i marketing – også i udlandet.

Udover de førnævnte resultater har Bownty også oplevet en markant stigning i antallet af besøgende på sitet samt en øget trafik igennem Adwords og på deal-platformens Facebookside, hvilket Steffen W. Frølund ser som et tegn på, at kampagnen har været med til at udbrede kendskabet til Bownty.

For et par uger siden kunne Bownty offentliggøre en investering på 25 mio. kr., som blandt andet giver mulighed for flere og større markedsføringsaktiviteter på internationalt plan. Næste skridt er Spanien, hvor kampagnen lanceres inden for de næste par uger.