Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

En af de 9 nominerede kampagner til årets ’verdensmesterskab’ i DM, får nu et yderligere klap på skulderen og nomineres til ny publikumspris.

Når næsten 100 danskere i morgen rejser til Boston for at deltage i den årlige DMA-konference – hvor Echo Award 2011 uddeles – ved man allerede, at 9 danske kampagner kommer hjem med en pris. Det spændende er hvem, der får guld, sølv eller bronze.

Nu er en af kampagnerne kommet i lidt pænere selskab end de andre otte. Det drejer sig om Klausen + Partners’ Old Grumpy-kampagne for Novozymes.

Den gamle gnavpot kampagne er blevet udvalgt som én af fire internationale kampagner, der skal dyste om en ny publikumspris. Og det blandt ca. 1800 indsendte kampagner.

Kampagnerne præsenteres på et særskilt arrangement inden selve Echo Awards-prisuddelingen, og det bliver deltagerne på konferencen, der kommer til at afgøre om det bliver Old Grumpy, der løber af med sejren.

“Det er da supersjovt at være i spil til en publikumspris”, siger Jeppe Berggreen, partner og Business Development Director hos Klausen + Partners.

“Jeg er mest stolt af at kampagnen har givet nogle målbare resultater for Novozymes, det er jo trods alt dét det handler om. Men når det er sagt, har jeg da svært ved at skjule min begejstring, både over at være nomineret til verdensmesterskabet i DM og så at være udpeget til at være blandt de fire mest publikumsvenlige kampagner”.

Gnavpot-kampagnen vandt allerede tidligere på året den danske Direct Marketingpris.

De øvrige 8 kampagner, der kommer hjem med en guld, sølv, eller bronze ved Echo Awards, er:

  • The Wake-Up Call for The Danish Road Safety Council udført af Bates Y&R,
  • Stop the Oil for Admiral Danish Fleet udført af Brandstifter,
  • Donate your Status to Doctors Without Borders for Doctors Without Borders udført af Hjaltelin, Stahl & Co,
  • Telia Flex – Service that sells for Telia udført af OgilvyOne Worldwide
  • Outdates Pricing Model for e-nettet A/S udført af Dialog Factory
  • Index 231 = The result of optimized sales letter for Ikano Bank udført af RelationshusetGekko
  • “The Educational Test” from Danish Defence for Danish Defence Recruitment Branch udført af RelationshusetGekko
  • False Alarm for Falck Danmark udført af RelationshusetGekko

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club