Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Christian Baun for ADproduction skal være jurymedlem ved ICMA-prisen, der er blevet uddelt siden 2010.

Bureaubranchen har mange priser – måske også for mange vil nogen mene. Men en dansk AD’er taler nu varmt for en pris, som er en nyere en af slagsen: International Corporate Media Award (ICMA), der er en international designpris, som uddeles til art directors, grafiske designere, corporate media specialister, bogforlag, magasiner og aviser worldwide.

Den blev uddelt første gang i 2010 – og Christian Baun mener, at den i dag er på vej til at blive en af de mest betydningsfulde inden for sit felt.

Han er ikke uden interesse i promoveringen, idet han selv skal være med i juryen.

“Min interesse ligger primært i den stolthed jeg vil føle hvis danske bureauer vinder. Men også fordi jeg seriøst mener at man kan hente viden og inspiration. At vinde en award er desuden stadig den mest cost-effective måde at markedsføre sin virksomhed på,” siger Christian Baun.

Virksomheden bag ICMA er International Editorial-Design & Research Forum, som herudover organiserer kongresser, seminarer og workshops om design. Derudover forsker man bl.a. i læsevenlighed i forhold til magasiner, aviser m.m. Således var grundlæggeren, Norbert Küpper, den første til at forske i læseadfærd med “eyetracking camera”.
Missionen er at bidrage til udvekslingen af kreative ideer på et internationalt plan.


I 2014 er ICMA opdelt i 4 hovedkategorier: Corporate media, bøger, corporate design og magasiner. Alle indsendelser vil yderligere blive opdelt i et stort antal underkategorier. Juryen vil tage stilling til om der skal uddeles priser i Guld, Sølv og Bronze.

Der er indsendelsesfrist d. 13. oktober.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club