Dansk lykkehjul-kampagne eksporteres

Peter Engholm
25@mail.dk

Et digitalt lykkehjulsspil på Jysk.dk har skabt så stort engagement på Facebook, at det nu rulles ud internationalt. Et aarhusiansk bureau har bistået.

Bag et digitalt lykkehjul står Juhlsen. Det kan man smile lidt af, men når Jysk smiler, så skyldes det ikke navneligheden mellem bureau-partneren – relationsbureauet Juhlsen i Aarhus – og engagementet af brugerne på Facebook, men derimod resultaterne.

Danmark har i Jysk-regi været et lykkehjuls-land – et testmarked, og det er gået så godt, at kamagnen nu eksporteres.

”Lykkehjulet har udelukkende kørt på Jysk.dk. Vi lancerer som regel på et enkelt marked for at se, hvordan det forløber. Og denne indsats har givet pote,” siger Hanne Bong Vorre, der er e-business director i Jysk.

På jysk.dk kunne deltagerne dreje lykkehjulet én gang per dag, hvorefter de fik at vide, om de havde vundet en præmie, en ekstra tur eller lodder i lodtrækningen om hovedgevinsten, som var en dobbelt elevationsseng.

I alt deltog 52.000 mennesker i lykkehjulsspillet, og hver deltager gav i gennemsnit lykkehjulet 5 snurreture.

På Facebook opnåede konkurrencen en samlet rækkevidde på næsten 700.000 brugere, og opslagene, der promoverede lykkehjulet, blev liket, kommenteret og delt mere end én million gange. 15.000 skrev sig op til at modtage nyhedsbreve fra Jysk.

Gaver i forbindelse med Facebook-konkurrencer er et velkendt lokkemiddel, men Hanne Bang Vorres bud på kampagnens succes er, at deltagerne straks kunne se, om de havde vundet.

Hun siger om kampagnen, der kørte de første uger af september:

”Vi er meget glade for resultatet af kampagnen, som er gået over al forventning. Brugerne har virkelig taget kampagnen til sig. Den lave barriere for at deltage kombineret med de mange præmier har været grundlaget for spillets succes.”