Dansk marketingdirektør får internationalt ansvar

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Senest stod hun på scenen som dansk Rambuk-vinder. Nu får hun internationale opgaver og tilsvarende større kommercielt ansvar.

Anita Eckardt har fået Brdr. Dahl, Danmarks største VVS-grossist, på scenen i den danske bureaubranche, og selv venter der den danske marketingdirektør en ny og større scene.

For nylig var det ”en utraditionel vinder”, der løb med Indsigts-prisen ved Årets Rambuk: Magnetix, uden mediabureau, vandt kategorien med eServices for Brdr. Dahl – og det var en særdeles tilfreds kunde, der var på scenen for at modtage prisen:

”Indledningsvist hjalp Magnetix os med at analysere 31 mio. kundekontakter, og det har givet os et indblik i vores kunder, som vi aldrig har haft før,” lød det fra Anita Eckardt, der er marketingdirektør i Saint-Gobian Distribution Denmark, som bl.a. ejer Brdr. Dahl og byggecenterkæden Optimera.

Efter fem år i den danske del af Saint-Gobain fortsætter Anita Eckardt nu sin karriere inden for koncernen – men med større ansvar.

Den 1. november bliver hun salgsdirektør i Vetrotech, et selskab i sektoren Innovative Materials i Saint-Gobain. Anita Eckardt får det kommercielle ansvar i Europa.

Anita Eckardt er bestemt ikke uvant med internationale opgaver. Hun kom til Saint-Gobain i 2008 fra en karriere i B&O, hvor hun som manager inden for Global Marketing & PR – og med Tyskland som base – markedsførte og solgte luksuslyd til bl.a. Mercedes, Audi og Aston Martin.

Den 1. november skal der samtidig tiltræde en ny marketingdirektør i Saint-Gobain Distribution Denmark. Nærmere oplysninger forventes offentliggjort omkring vedkommendes tiltrædelse.