Dansk mediabureau skaber viral coke-film

Peter Engholm
25@mail.dk

Brancheglidningen glider støt videre: IUM har sammen med sit kreative digitale bureau skabt en film, der giver en velkendt kampagne et ”lokalt og overraskende twist”.

Mediabureauerne bliver stadig mere kreative – mest markant er Mindshare gået til værks med sit nylige køb af reklamebureauet Wasabi, og IUM har udskilt en kompetence-enhed til et selvstændigt kreativt digitalbureau, Marvelous.

Sidstnævnte parter er naturligvis ikke mere ad- og udskilte, end at man kan arbejde tæt sammen. Således står IUM, der er Coca-Colas mediabureau, og Marvelous bag en viral Coca-Cola film.

Den skal ses som et sidestykke til Coca-Colas sommer picnic-film, der for tiden kan ses på tv og opleves online. Kampagnen, der varer sommeren over, opfordrer folk til at dele deres picnicsted med andre.

Frederik Scholten, account director hos IUM, siger om den danske film:

“Coca-Cola kan godt kan se ideen i at give en velkendt kampagne et lokalt og overraskende twist. Det er en fornøjelse at arbejde med sådan en kunde. Vi har allerede fået 838 personer til at dele deres bedste picnic-sted på sitet og håber – bl.a. med den virale film – at få endnu flere til at dele deres favorit picnic-steder med os”

Opfordringen lyder: Klik ind på: www.coke-picnic.dk/ Del dit bedste picnicsted med os og vind en flot picnickurv. Kampagnen varer sommeren over, og til og med uge 36.

https://www.youtube.com/watch?v=nRnGRrosZXs