Dansk Metal bliver ny hovedsponsor for Superligaen

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Fagforeningen håndterer selv aktiveringen, så den øgede synlighed kaster ikke bureauopgaver af sig.

For en god del år siden opnåede Dansk Metal en meget betydelig synlighed som sponsor for kvindernes håndboldlandshold, der blev til “de jernhårde ladies”.

Dansk Metal har siden været aktiv på sponsorscenen gennem speedway-ligaen, men med aftalen om at blive den ene af fire hovedsponsorer for Superligaen i fodbold vender fagforeningen tilbage til et af de meget synlige sponsorater.

“Med hovedsponsoratet af Superligaen ønsker vi at komme bredt ud og støtte en turnering, der geografisk dækker hele landet. Fodbold er jo hele Danmarks nationalsport. Samtidig er sponsoratet støtte til en holdsport – hvor det er fællesskabet, der skaber resultaterne. På den vis kan vi se et godt værdifællesskab med Superligaen, og vi glæder os til samarbejdet med Superligaen de kommende år,” siger forbundsformand Thorkild E. Jensen i en pressemeddelelse.

Sponsoratet skal selvfølgelig aktiveres, hvilket er noget, Dansk Metal overvejende selv håndterer. Der er således ikke koblet et bureau på, oplyser Anders Frederik Gjesing fra Dansk Metals kommunikationsafdeling..

Aktiveringen har tre hovedpunkter. Dels fastholdelse af medlemmer. Dels rekruttering ved at skabe dialog med en bredere kreds af mennesker.

Og endelig har Dansk Metal en ambition om at bruge sponsoratet til at komme ind i fællesskabet omkring de lokale klubber til gavn for både foreningens lokale afdelinger og dialogen med f.eks. de virksomheder, der er en del af erhvervsklubberne omkring superliga-klubberne.

De øvrige tre hovedsponsorer i Superligaen er Arbejdernes Landsbank, Betsafe og M1.