Af Peter Engholm 25@mail.dk

Efter at de lidt vovede reklameværker fra Michael Tofts showreel blev gemt af vejen, fik han opgaven om at stå bag filmen, der fejrer det arabiske tv-station MBCs 20 års jubilæum.

Den arabiske tv-station MBC, der har hovedkvarter i Dubai i de forenede arabiske emirater, fylder 20 år i 2011. Det markeres med en film, som vises i 16 arabiske lande, og som takker de mere end 100 mio. seere, der dagligt følger stationens film-, sports- og underholdningskanaler.

Og filmen instrueres af danske Michael Toft, der bl.a. har stået bag reklamefilm for Coca-Cola Light og Canal Digital.

Filmen blev optaget over to dage … i Bologna, da det for varmt at skyde udendørs i Dubai. Måske var Italien også nærliggende, da det var via et italiensk produktionsselskab, at han fik opgaven.

Michael Toft er repræsenteret af Nina Fryland fra Storyroom, og hun siger om den kringlede vej til opgaven:

“Det var en lang proces, inden jobbet kom i hus, og specielt Michaels showreel var til debat. Inden præsentationen for den arabiske kunde fjernede det italienske produktions-selskab en dansk Canal Digital film med en nøgen Porno Lasse. Og en Coca Cola Light film med lidt for vilde piger var heller ikke noget, man ønskede at vise frem.”

Bureaubiz’ læsere skal ikke forholdes noget, så både nøgen mand og kåde piger kan ses her.

Der blev skudt scener fra arabernes hverdag og brugen af MBCs udbud af medier. Alt kunne filmes i Italien, så det lignede de Forenede Arabiske Emirater – og omegn – men til en scene med en mand, der lytter til musik i en taxa, måtte der flyves en stylist ind fra Dubai, fordi hattahen, den traditionelle arabiske hovedbeklædning, ikke var tilstrækkelig autentisk.

MBC-filmen kan ses på Storyroom.dk fra sommeren 2011.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club