Danske Bank afliver definitivt sit gamle slogan

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

”Gør det du er bedst til – det gør vi” kommer aldrig tilbage, fortæller bankens nye adm. dir., Tonny Thierry Andersen. Nyt slogan på vej i april.

Lige så godt sloganet “Gør det du er bedst til – det gør vi” var under de gode tider op til finanskrisen – lige så skidt var det bagefter. For Danske Bank havde ikke styr på sin bankforretning og blev f.eks. hvirvlet ind i IT Factory skandalen.

Som det siden er gået på markedet, havde sloganet været bedre til Nordea.

I første omgang blev sloganet sat på standby, men i dag har bankens nye direktør, Tonny Thierry Andersen fortalt, at det nu er aflivet definitivt.

“Det slogan er færdigt. Vi kan ikke gå tilbage til det,” sagde han ifølge Ritzau på et seminar i banken.

Før finanskrisen var “Gør det du er bedst til” et af de bedst kendte slogans med en genkendelse på omkring 75 pct. blandt forbrugerne.

Men Tonny Thierry Andersen mener ikke, at det er det rigtige til at bringe Danske Bank tilbage til en førerposition målt på kundetilfredshed.

Tonny Thierry Ansersen afslørede samtidig, at Danske Bank er på vej med en ny kampagne og et nyt slogan til april.

Det sætter et nyt perspektiv på gårsdagens opsigtsvækkende nyhed om, at Saatchi & Saatchi efter et halvt års samarbejde havde opsagt kontrakten med Danske Bank.

De to er rent faktisk kommet i mål med en ny kampagne. Spørgsmålet er så, om det er blevet så meget et kompromis, at bureauet har kastet håndklædet i ringen.