Danske Bank får nu også udenlandske bank

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Danske Banks kampagne kritiseres nu også på et amerikansk site med nyheder og blogs. Og får lige en ekstra omgang herhjemme også.

I går skrev Politiken, at Danske Banks reklamekampagne ’New Normal’ fik bank på Facebook.

I dag skriver Børsen, at også i udlandet, er der bank at hente for den Danske Banks kampagne.

Det er den amerikanske netside Buzzfeed, der er en blanding af nyheder og blogs, der giver plads for utilfredsheden, hvor en bruger blandt andet skriver:
 
“I used Danske Bank when I lived in Denmark and it was a shit house. This is so classless.”

Kampagnen bliver desuden betegnet som: ’Danske Bank’s shameless new ad campaign’ (se bl.a. her)

Børsen gengiver også en hjemlig kritik, nemlig fra kommunikationsforum.dk, hvor redaktør Timme Bisgaard Munk, skriver:

“Det er fandens flot lavet, men føj hvor er det smagløst. Personligt oplever jeg det som stærkt krænkende og nærmest surrealistisk, at occupy-bevægelsen mod sin vilje og med krænkede IP-rettigheder optræder som reklamesøjle for en bank.” (borsen.dk)