Pernille Fruensgaard Øe skal efter en årelang karriere på bureausiden over til et – ifølge eget udsagn – drømmejob på kundesiden.
Drømmejobbet, som er nyoprettet, er hos Danske Bank, hvor hun i begyndelsen af året – altså for få dage siden – tiltrådte som Head of Strategic Marketing Partnering.
Som leder af Strategic Marketing Partnering får Pernille Fruensgaard Øe ansvaret for en afdeling på otte medarbejdere.
Referencen går til Camilla Dahl Hansen, der i forrige måned efter en omorganisering fik ansvar for al branding og massekommunikation i Danske Bank under navnet Group Marketing.
Strategic Marketing Partnering skal tage sig af massekommunikation i samarbejde med bankens forretningsenheder og markeder, og får desuden ansvar for koncernens samlede social media-strategi samt web-site.
Pernille Fruensgaard Øe kommer fra et job som Director of Strategic Planning hos Hjaltelin Stahl, hvor hun har været i knap to år. Om årssagen til skiftet siger hun:
”Danske Bank er en både traditionsrig og nytænkende virksomhed, som står over for en række spændende udfordringer. Jeg har altid kæmpet for, at forbrugerindsigt skal være centrum for kommunikationsløsninger, og med bankens styrkede kundefokus ser jeg et perfekt match, hvor jeg virkelig håber at kunne gøre en forskel. Så derfor var jeg selvfølgelig nødt til at sige ja til dette spændende job”.
Pernilles karriere har som nævnt bevæget sig på bureausiden. Før Hjaltelin Stahl var hun et knap et år kontaktdirektør hos Wibroe, Duckert & Partners. Inden da har hun bestridt en række poster i Aegis-koncernen.
Hos Hjaltelin Stahl leder man nu efter en erstatning.
”Vi ønsker Pernille al mulig held og lykke og er på udkig efter en ny senior strategisk planner”, siger adm.dir. Steffen Hjaltelin til Bureaubiz.