Danske Bank er i gang med at sondere bureau-markedet, og det er helt i overensstemmelse med de planer, man har arbejdet efter, fortæller Camilla Dahl Hansen, der er chef for Corporate Branding.
“Vi har hele tiden sagt, at når brandingen var gennemført, så ville vi kigge på vores bureau set-up, og det er det, vi gør nu,” siger Camilla Dahl Hansen.
Hun vil ikke gå i detaljer med, hvad sonderingen skal føre til.
“Vi sidder sammen i Corporate Branding samt marketing i Personal Banking og Business Banking kigger på det. Danske Bank skal fremtræde som et brand, og vi skal tilrettelægge vores bureau-relationer i forhold til at løse opgaven bedst muligt. Men når det er sagt, så er alle muligheder åbne – lige fra at finde et bureau til at dække alle vores behov til at sammensætte en gruppe, som vi har nu,” siger Camilla Dahl Hansen og udelukker heller ikke, at processen kan ende med genvalg.
Det er Mensch, der har stået for den store rebranding under New Standards paraplyen, mens både Zupa Recommended og Kunde & Co er involveret i andre projekter.
Ifølge Markedsføring er Wibroe, Duckert & Partners, We Love People og Brandhouse også inde i overvejelserne, men det vil Camilla Dahl Hansen ikke udtale sig om.
Så vidt Bureaubiz erfarer, så er man da også meget tidligt i processen, og der er endnu ikke tale om en konkurrence.
Oven på den stærkt kritiserede New Standards kampagne har Danske Bank givet udtryk for, at det nu er tid til at være meget konkret i markedsføringen frem for store image-kampagner.