Danske Bank til tops i kundeundersøgelse

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Når det gælder erhvervskunders vurdering af Trade Finance-afdelinger, ligger Danske Bank bedst til.

Så kom der endelig en positiv måling for Danske Bank, der ellers har måtte se sig udstillet gang på gang i medierne, som den bank med den dårligste kundetilfredshed.

Men når det gælder bankernes Trade Finance-afdelinger, der hjælper erhvervskunder med deres handel med udlandet, mener kunderne, at Danske Bank er den bank, der klarer sig bedst blandt de nordiske banker.

Det viser en rundspørge som TNS Sifo Prospera har foretaget.

På en skala fra et til fem, ligger Danske Bank med 4,03, mens Nordea bliver nummer to med 3,82 og SEB ligger på tredjepladsen med 3,79.

Der er spurgt på 21 parametre, f.eks.  salgsfunktioner, risici, risikorådgivning, drifts- og supportfunktioner  og Danske Bank scorer bedst på de 16 af parametrene.

Opdelt på landeniveau ligger Danske Bank også bedst på nær i Finland (Jyllands-Posten Erhverv&Økonomi, p. 4).