De store nordiske erhvervskunder er igen tilfredse med Danske Bank.
For et år siden lå Danske Bank som blot nummer fem, da Prospera målte kundetilfredsheden blandt de virksomheder i Norden.
I år ryger Danske Bank helt til tops på en førsteplads blandt 220 nordiske virksomheder.
Men træerne vokser ikke helt ind i himlen, selvom det er en flot præstation. For blandt de danske virksomheder – som der er 53 af i undersøgelsen – bliver Danske Bank kun nummer to efter Nordea. Det er dog stadig en fremgang, da Danske Bank sidste år blev nummer tre og Nordea var også dengang nummer et.
Grunden til den flotte placering på nordisk niveau er ifølge Glenn Söderholm, der er chef for afdelingen for de største erhvervskunder i Danske Bank er den fokus på kunderne, som blev sat i gang ultimo 2012.
”Danske Bank har altid været god til de enkelte produkter. Men vi har aldrig fået det hele til at hænge sammen over for kunden. Og det har vi arbejdet på”, siger Glenn Söderholm til Børsen.
Han siger videre, at kundepleje er altafgørende, da bankerne ofte har stort set ens priser.
Før Glenn Söderholm, var det den nuværende topchef Thomas Borgen, der var chef for Corporates & Institutions, som afdelingen for store erhvervskunder hedder i Danske Bank.
Børsen, p. 6-7