Danske budgetter er for små til at vinde i Cannes Lions. Det mener Jesper J. Hansen fra Grey København:
“Vi lider under at have for få penge. Det skal være spektakulært og eksekveret helt exceptionelt for at kunne vinde Cannes Lions. Der kan vi ikke være med på budgetterne”.
Alligevel kan Jesper J. Hansen se nogle mulige vindere, som f.eks. &Co med kampagnerne for Danske Bank og Jack&Jones samt Mensch med filmen for Det Kongelige Teater. Også Made in Valby’s film “Festen for Rådet for Sikker Trafik” og johannesleonardo.com websitet lavet af Hello Monday, mener Jesper J. Hansen har chancer i Cannes (Berlingske Business, p. 13).
Frederik Preisler fra Mensch og jurymedlem i film-kategorien ved Cannes Lions, siger til Berlingske, at det at vinde priser især er vigtigt for de store reklamebureau-netværk, fordi det kan betyde forskellen på, om man får for eksempel Coca-Cola som kunde eller ej (Berlingske Business, p. 12).
Kresten Schultz-Jørgensen, adm.dir. i kommunikationsbureauet Lead Agency, skriver i et indlæg i Berlingske, at erhvervslivet mangler kvinder, bøsser og indvandrere.
Kresten Schultz-Jørgensen mener, at debatten om kønskvotering er endt i kluddermor i Danmark og at der bør sættes konkrete mål for øget mangfoldighed i erhvervslivet. Det – mener kommunikationsdirektøren – vil styrke både innovation og kommunikation og som ekstra bonus gøre arbejdslivet sjovere (Berlingske Business, p. 2).
Hi-Fi Klubben fik MMM Prisen
Hi-Fi Klubben blev i går af Detail-forum anerkendt med MMM Prisen for at have stået klippefast på sit smalle koncept med kun lyd og billed-elektronik, mens resten af branchen har suppleret radio og TV sortimentet med spilkonsoller, mobiltelefoner, kameraer og sågar elkedler og kummefrysere.
Det snævre fokus betyder dedikerede medarbejdere, der kan give gode råd og vejledning til kunderne. Udfordringen er at holde priserne lave, så kunderne ikke køber på nettet efter at have fået vejledning i butikken. Det sikres ved, at medarbejderne bruger deres fritid på at holde sig orienterede, at købe stort ind samt at butikkerne ikke har de dyreste og bedste placeringer i bybilledet (Berlingske Business, p. 10-11).
Bianco Footwear vinder pris for kampagne
Kreativt mod og ekstraordinær enkelhed i budskabet. Det var årsagen til, at Bianco Footwears kampagne “Orgasm for you feet” vandt Berlingske Tidendes ny-indstiftede Detailhandelspris i går.
Kriterierne for prisen er, at annoncen eller kampagnen skal have en effekt – målt på kundestrøm, om den giver salg eller kenkøb – og gerne på en anderledes måde (Berlingske Business, p. 10).