Opdateret med Limbo
Ved det 11. afholdte Lovie Awards er danskerne pænt med igen. Vi har talt 18 finalepladser til danske bureauer, som udgør omkring 15 pct. af de samlede finalepladser. Især Hjaltelin Stahl ligger godt til med ikke færre end fem finalepladser til Danish Crown med kampagnen The big Danish bacon pre-roll som i øvrigt vandt sølv i branded content – kampagnedrevet ved DDA tidligere på året. Også sidste år havde Hjaltelin Stahl fem finalepladser ved Lovie Awards. Der fik bureauet to sølv og tre bronze.
Udover Hjaltelin får også DR flere finalepladser, nemlig hele fire. De var ikke på listen sidste år. Til gengæld var både Molamil og Shape med sidste år, og det er de igen i år. Molamil i år under det nye navn Manyone med to finalepladser, og der er også to finalepladser til Shape. Derudover har Impact, Frankly, Nordlid, Yellow Umwelt, Granyon og Limbo hver en finaleplads hver.
Der er i alt næsten 1000 indsendte arbejder fra godt 30 lande. I alt er der udvalgt 70 finalister. Det er den 17. november, at de forskellige priser uddeles virtuelt.
Hvis vi har overset nogle danske bureauer, beder vi undskylde på forhånd.
DR
- Website Best Design – Functional: Secrets, Death and Instagram – feature om sårbare piger på Instagram
- Website Best Individual Editorial Experience: Secrets, Death and Instagram – feature om sårbare piger på Instagram
- Website News & Politics: Dokumentaren Kampagnen mod klimaet
- Advertising Branded Content Health, Wellness & Pharmaceutical: Programmet Ultraperfect
Manyone
- Website Art: The Mindcraft Project
- Video – Virtual & Remote Features Technical Achievement: The Microsoft Wall for Microsoft
Impact
- Website Lifestyle: Montana Furniture – Our home are an extension of ourselves for Montana
Frankly
- Website Weird & Experimental Open Loop – A Facebook program for Facebook
Hjaltelin Stahl
- Advertising – Online Advertising Single Branded Content: The big Danish bacon pre-roll for Danish Crown
- Advertising – Online Advertising Single Social Media Marketing: The big Danish bacon pre-roll for Danish Crown
- Advertising – Online Advertising Single Video Advertising Long Form: The big Danish bacon pre-roll for Danish Crown
- Video – Branded Entertainment Experimental & Weird samt Long Form: The big Danish bacon pre-roll for Danish Crown
- Social Best Use of Video: The big Danish bacon pre-roll for Danish Crown
Nordlid
- Advertising – Online Advertising Single Mobile & Experiental Marketing: Spørgførduposter.dk for Homme Homme / Femme Femme Paris
Shape
- Apps, Mobile & Voice Best Use of GPS/Location Technology: OK – Fuel, Wash and Park for OK
- Apps, Mobile & Voice News & Entertainment: The Seven Flavors of Local News for TV 2 Regioner
Yellow Umwelt
- Website Best Design – Aesthetic: The Biggest Change for Velux
Granyon
- Website Best Homepage: Aurélia Durand
Limbo
- Website Food & Beverage: Empirical