Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Danske Licens Spil er på vej med ny online spilleplatform.

Danske Licens Spil har afsat 100 mio. kroner til at udvikle en  ny online spilleplatform, der skal gå i luften inden sommer.

”Vi kommer til at få væsentligt flere varer på hylderne. Og så får vi længere åbningstider”, siger Jens Aaløse, direktør for Danske Licens Spil, der er en del af Danske Spil-koncernen til Børsen.

Den nye platform kommer til at betyde, at man kan spille i alle døgnets timer og ikke som nu kun om dagen. Desuden vil der være flere kampe at spille på i Oddset, som er Danske Licens Spils største cash cow.

Danskerne kommer endvidere til at kunne spille på alt fra amerikansk fodbold til lokale fodboldopgør og til kvinderne er der også nye spil på vej.

Blandt andet spillet Blitz, hvor man kan spille på X Factor, Melodi Grand Prix og andre aktuelle begivenheder.

Til trods for liberaliseringen for godt et år siden, sidder Danske Licens Spil tungt på spil-markedet.

”Før 2012 vil jeg tro, at vi sad på ca. 55-60 procent af markedet for sportspil. I dag lyder det tal på 75 procent. Og på casino er vi gået fra en markedsandel på 0 til et sted omkring 35-45 procent”, siger Jens Aaløse, der har tænkt sig, at Danske Licens Spils vækst ikke stopper her (Børsen Mediemarked, p. 5-6).

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club