Danske Spil har en plan: Gavtyve på spil i stor kampagne

Peter Engholm
25@mail.dk

Et trekløver, der kronisk befinder sig på den forkerte side af loven, skal adskille Danske Spils casino-produkt fra konkurrenterne. En stor kampagne lancerer Olsen Banden spilleautomaten.

“Kampen om kunderne er benhård på Casino markedet, og i denne kamp er ærkedanske Olsen Banden et fantastisk middel til at differentiere vores Casino produkt. Alle danskere kender Olsen Banden, så det er helt oplagt for os som dansk spilleselskab.”

Udtalelsen kommer fra Thomas Rex, der er brand manager hos Danske Spil, som i morgen lancerer sin hidtil største kampagne for casino-produktet.

Spilleautomater på nettet har en tendens til at ligne hinanden, og derfor understreger Danske Spil, at Olsen Banden automaten er den første 100 pct. danske spilleautomat, og at den kun findes hos Danske Spil.

“Vi har selv været dybt involveret i udviklingen af den, så vi sikrede, at den fik det helt rigtige præg af Olsen Banden. Der er sjove filmklip, og spillet er spækket med nostalgiske detaljer – melodier og citater,” siger Christoffer Dahl, casino-manager hos Danske Spil.

Han suppleres af Thomas Rex:

“Der er en masse positive associationer til Olsen Banden, og det er dem, vi trækker på.”

Men Olsen Banden pønser konstant på at stjæle. Jeres produkt associeres med en tyvebande …

“Godmodige gavtyve fra et fiktivt univers. De er på den forkerte side af loven, men det er charmerende typer – og som nævnt ærkedanske,” siger Thomas Rex.

Olsen Banden er tidligere brugt som frontfigurer i en kampagne for Stofa, der bl.a. fik en True Award i efteråret for filmene skabt af Hjaltelin Stahl Gruppen. I denne kampagne benyttedes skuespillerne og de oprindelige filmsekvenser.

“Vi har en aftale med Nordisk Film om at bruge karakterne fra animationsfilmen, der kom for nogle år siden. Samtidig tager vi ikke Olsen Banden ind som afsender for brandet – det er blot et enkeltstående produkt i vores casino,” siger Thomas Rex.

Det bedste, en spiller kan få i den nye automat, er 5 x Egon. Herefter følger Benny, Keld og Yvonne. Derudover er der bonus-spil, udløst af f.eks. 3 x Franz Jäger-pengeskabe.

Bureauet bag tv-kampagnen, der suppleres af print, banner og search, er BBDO, der er Danske Spils bureau på licensspillene Oddset, Poker og Casino.

Produktet kan ses på Danske Spils hjemmeside – og filmen kan ses her.