Dansker bliver nordisk chef for LBi

Peter Engholm
25@mail.dk

Hun sagde farvel efter 10 år, en fusion bragte hende tilbage – og nu får hun et skulderklap af de større: Bettina Sherain er CEO for LBi i hele Norden.

Fem LBi-bureauer i Danmark, Norge og Sverige bliver med Bettina Sherain i spidsen lagt sammen til et regionalt knudepunkt. 

Bettina Sherain har været adm. direktør for LBi i Danmark siden sammenlægningen af LBi og Triple Copenhagen i 2010. På den forholdsvis korte tid er lykkedes at skabe et velintegreret digitalt bureau med 80 medarbejdere.

Historien om LBi og Triple er i høj grad også Bettina Sherains – i ti år var hun hos Framfab, hvor hun bl.a. havde ansvaret for Nike og var en del af ledelsen af den kreative afdeling.

Sammen med tre kolleger sagde hun i 2007 farvel til Framfab og stiftede Triple Copenhagen – et digitalbureau, der i dén grad kom stærkt fra start. I mellemtiden skiftede Framfab navn til LBi, uden at det rigtig hjalp: Her pegede pilen nedad.

I 2010 købte LBi så Triple Copenhagen, og med Bettina Sherain ved roret kom Triple LBi fornuftigt igennem første fælles-år, og decideret flot ud af 2011 med en pæn stigning i bruttoavancen og et solidt overskud.

Man har sagt farvel til Triple i navnet for i højere grad at understrege tilhørsforholdet til LBi, der er ”verdens største uafhængige digitale marketingbureau” med over 2000 ansatte i 16 lande.

LBi Nordic består af 240 medarbejdere fordelt på kontorer i Stockholm, Göteborg, Malmø, København og  Trondhjem. De beholder hver især en selvstændig ledelse, og Bettina Sherain vil fortsat være adm. direktør for LBi i København.

Gennem en længere periode har LBi-medarbejdere i de nordiske lande arbejdet sammen på tværs på de nordiske kunder som IKEA, Volvo, Mærsk og Carlsberg. Med sammenlægningen til et regionalt knudepunkt i koncernen bliver den regionale organisation nu officiel.

Luke Taylor, CEO LBi Group, siger i pressemeddelse:

”De nordiske lande er et strategisk fokus i LBi, og jeg er meget tilfreds med, at Bettina nu står i spidsen for at skabe værdi for vores kunder her. Ingen er bedre rustet end hun til at besvare den store efterspørgsel, der er efter et bureau med strategisk modenhed til at løfte kundernes brands globalt.”