Aegis Media ruller nu et nyt selskab ud i Norden, og til at lede det har man valgt Morten Stig, der tidligere i år forlod et job som direktør for GroupM-selskabet DataIntelligence.
Det nye selskab hedder Data2Decisions og er inden for samme boldgade som DataIntelligence.
“Nu har jeg arbejdet med dette i en del år, og i min optik, så har Data2Decisions udviklet nogle virkelig gode værktøjer i forhold til at bringe data og analyseresultater til live i kundernes hverdag. Det er et vigtigt fokusområde for os – at følge data helt til dørs og hjælpe med at omsætte dem til beslutninger,” siger Morten Stig.
Data2Decisions er en konsulentvirksomhed inden for marketingoptimering. Via statistik og kundens egne data skaber Data2Decisions et beslutningsgrundlag baseret på fakta, så kunden kan træffe de mest optimale beslutninger inden for forskellige dele af marketing.
Selskabet arbejder i dag med en række kunder såsom 7-Eleven, Sportmaster, GE Moneybank m.fl
Data2Decisions blev oprindeligt etableret i England i 2001 og i 2012 købt af Aegis Group. I dag arbejder 32 personer i England og 5 i Norden. Ud over Norden udvider Data2Decisions også med kontorer i New York og Singapore.
København bliver kompetencecenter for Data2Decisions i Norden, og allerede nu er man på jagt efter en medarbejder mere. Men det er også hensigten, at man skal have repræsentanter i de øvrige nordiske lande.
”D2D og Mortens kompetence tilfører vores nordiske mediabureauer en ny kompetence indenfor effektmåling og ROI, som mange annoncører i stigende grad efterspørger” siger Mads Bredal, der er President Nordic Media Agencies i Aegis Media.