Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Den nye marketingchef skal hjælpe til med at øge trafik og kundetilfredshed samt fokusere på det digitale.

På trods af, at Ryanair for over et år siden lukkede sine baser i Danmark, har flyselskabet netop ansat en dansker som ny salgs- og marketingchef.

Det er Nikolaj Krogsgaard Thomsen, der bliver ansvarlig for salg og marketing i Skandinavien og de baltiske lande.

Den nye salgs- og marketingchef kommer fra et job hos som Nordic Field Sales Executive for Thefork, der er Tripadvisors restaurantplatform.

Om ansættelsen af Nikolaj Krogsgaard Thomsen, siger Ryanair’s Marketing Operations Director, Matthias Wenk:

“Ansættelsen af Nikolaj viser vores ambition for det skandinaviske og de baltiske markeder og den er, at vi er meget fokuseret på at booste turismen og trafikken i de kommende år. Vi ser frem til, at Nikolaj medvirker til at nå denne ambition.”

Nikolaj Krogsgaard Thomsen siger selv om sin fremtidige rolle hos Ryanair:

“Det er spændende tider for Ryanair, som både har planer om at øge kundetrafikken samtidig med at kundeservicen skal forbedres yderligere og vi skal skabe et øget fokus på det digitale. Det ser jeg frem til at blive en del af at medvirke til.”

Selvom Ryanair har lukket sine danske baser, flyver de stadig ud af Danmark og flyselskabet har i år haft omkring 9 mio. kunder på ruter til og fra 16 skandinaviske og baltiske lufthavne.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club