Dansker på bureaujagt – til italiensk projekt

Peter Engholm
25@mail.dk

BetFairs internationale marketingchef er dansk, og hans opgave i øjeblikket er at finde et reklamebureau til et fremstød i Italien. Forinden har han skiftet mediabureau i Danmark.

Den britisk-funderede betting-koncern, Betfair, der også har licens til det danske spillemarked, samler krudtet på færre markeder. Her intensiveres indsatsen så, og derfor er en dansker nu i gang med at afsøge det italienske bureaumarked.

Det drejer sig om Peter Weinreich, der tidligere på året skiftede titel og funktion fra Area Manager til Head of International Marketing.

”Min rolle er – uden for UK – at være bindeled mellem hovedkontoret og de regionale kontorer. Vi skød bredt før, men går nu dybere til værks på en håndfuld markeder, bl.a. det italienske. Her er markedet så stort, at det giver mening at vælge et lokalt reklamebureau. Jeg skal sikre, at Betfairs overordnede retningslinjer videreføres – tilsat et regionalt krydderi,” siger Peter Weinreich.

Det bliver hovedkontorets mediabureau, Arena – herhjemme kendt som Havas, der skal håndtere det italienske marked. Det samme gør sig gældende i Danmark.

”Vi har over sommeren sagt farvel til Mindshare, der i tre år har været vores mediabureau. Det bliver fremover en opgave for Havas,” siger Peter Weinreich.

Han oplyser, at reklame-delen i Danmark håndteres inhouse med afsæt i materiale fra hovedkontoret.

Det lyder som om, at Danmark ikke er blandt de lande, som Betfair samler krudtet på …

”Ja og nej. Danmark er og bliver et lille marked, men det er ikke desto mindre et interessant marked for Betfair, fordi markedet er reguleret. Det vil sige, at vi kender rammerne – også på længere sigt. I modsætning til eksempelvis det russiske marked, der er uden spil-lovgivning. Her kan forudsætningerne for vores eventuelle investeringer ændre sig på en uge, og markeder som disse har vi trukket os fra,” siger Peter Weinreich.