Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

I hvert fald hvis de skal prale med danske fødevare-mærker. Arla har spurgt danskerne, hvilke fødevaremærker de er mest stolte af.

En ting er, hvad vi drikker eller spiser med størst glæde. Noget andet er – måske – hvad vi er gladest for, hvis vi skal bryste os af danske fødevarer.

Det har Arla søgt at afdække ved at spørge danskerne, hvilke fødevare-mærker, de er mest stolte af.

Analysen er udført af Userneeds, er omtalt på epn.dk og ser således ud:

  1. Carlsberg 59 pct.
  2. Lurpak 55 pct.
  3. Anthon Berg 46 pct.
  4. Den Gamle Fabrik 19 pct.
  5. Schulstad 17 pct.
  6. Danish Crown 16 pct.
  7. Tulip 9 pct.
  8. Stryhns 8 pct.
  9. Andet 4 pct.
  10. Ved ikke: 9 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club