Igennem et halvt år har fem bureauer kæmpet om et pænt stort budget fra Færernes turistorganisation. Over 15 millioner kroner vil Visitfaroeislands bruge på at markedsføre Færøerne på den internationale scene.
Afgørelsen blev truffet før sommerferien – og turistorganisationen har valgt en konstellation bestående af det danske bureau Liquidminds og det færøske Sansir. De var oppe mod otte andre konstellationer.
”Vi valgte Liquidminds og Sansir, fordi de havde udviklet et stærkt koncept, som vi tror vil formidle det rette budskab til modtageren og dermed effektivisere vores markedsføring. Kampagnen siger både noget om potentialet for Færøerne som destination – og om hvilke unikke oplevelser, som venter dig, der besøger landet,” siger Guri Højgaard.
En indsats er velbegrundet. Selv om Færøerne er relativ tæt på det øvrige Skandinavien, så er der i dag kun omkring 40.000 turister, der årligt finder vej op til de i alt 18 øer.
”Netop dét, at Færøerne er uberørte og uopdaget er noget af det mest interessante som rejsemål. Det appellerer til den moderne opdagelsesrejsende, der ikke vil gå i andres nedtrampede fodspor.,” siger partner i Liquidminds, Rune Hørslev og fortsætter:
”Det er en ”un”-kampagne: ”Unspoiled, Unexplored, Unbelievable”. Med et “un” foran markerer vi, at Færøerne er noget, som man ikke har oplevet før.”
Liquidminds/Sansir har haft travlt og har på rekordtid lavet en kampagnefilm, som allerede er blevet set 127.000 gange i løbet af de første 3 dage.
https://www.youtube.com/watch?v=xFR6EArIsHE