Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Den administrerende direktør er blevet suppleret med to nye direktører, der er rekrutteret internt

Datagraf er vokset gennem opkøb i 2008. Først købte virksomheden konkurrenten Delta Grafisk i Århus i januar. Dernæst var det SAS Media i Stockholm og Oslo inden for magasiner og bureauløsninger, og slutteligt var det magasin- og medievirksomheden Aspectus Media i Oslo, der blev en del af virksomheden.

“Vi er vokset mellem 30-40 % på både omsætnings- og personalesiden i 2008, og vi har nu en omsætning på 345 mio. DKK og 300 ansatte, der arbejder med magasiner, markedsføring, grafisk produktion og annoncesalg”, siger adm. direktør Svend Erik Baadsgaard og tilføjer: “Det er klart, at sådan en vækst inden for vores brede forretningsområde må afføde beslutninger omkring vores måde at lede virksomheden på.”

De overvejelser har ført til etablering af en ny direktion, der ser således ud:

  • Svend Erik Baadsgaard: Administrerende direktør. Forretningsudvikling af Datagraf A/S og fokus på udviklingen af de fælles skandinaviske aktiviteter. Integration mellem virksomheder og aktiviteter i koncernen.
  • Torben Bang-Jensen: Direktør, Løsninger & produktion. Udvikling og drift af løsninger inden for magasiner, markedsføring og grafisk produktion.
  • Jarl Gorridsen
    : Direktør, Salg & Marketing. Koordinering af afsætningsaktiviteterne i Danmark samt forstærket markedsindsats over for koncernens hovedsegmenter.

Både Torben Bang-Jensen og Jarl Gorridsen er rekrutteret internt i virksomheden.

Torben Bang-Jensen har indtil nu været salgschef i Datagraf i Auning. Han har en fortid i diverse ledende stillinger inden for fødevareindustrien. Jarl Gorridsen har været direktør i Datagrafs datterselskab, Delta Grafisk, og har lang erfaring med salg af kommunikation og grafiske løsninger – også i Datagraf.

“Der har været et utroligt godt match mellem vores udfordringer og de ledelseskompetencer, som allerede var i virksomheden”, siger Svend Erik Baadsgaard. “Det har givet os en stor fordel i det strategiske arbejde, der er gået forud for dannelsen af den nye direktion. Helt fra starten er vi enige om, hvilke mål, vi sigter efter, og hvilke midler vi skal bruge for at nå dem”.

Som en del af rokaden vil medejer Henning Millard træde tilbage fra sit direktionsarbejde for i fremtiden at tage hånd om HR i den voksende organisation.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club