3 vil løfte sit brand med verdens største strandløve

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Teleselskabet 3 fortsætter sin investering i stjerner. Oven på Snoop Dog vil Baywatch-manden David Hasselhoff nu dele ud af sit livssyn på en tilbagelænet måde. Se de første film her.

Teleselskabet 3 har – sammen med Co+ og Klovn-instruktøren Mikkel Nørgaard – været en tur i Hollywood for at producere et nyt kampagneunivers, der skal løfte 3’s brand yderligere.

Kampagnen har premiere i dag, og her deler David Hasselhoff, som bl.a. opnåede superstjernestatus med tv-serierne Knight Rider og Baywatch, ud af gode råd om, hvordan man holder den gode stil, og hvad der er ’awesome’. Hasselhoff var i en årrække i Guiness’ rekordbog som den “The Most Watched TV Star in the World”.

En legende på en køler
I selskab med 3’s velkendte hund og akkompagneret af R&B-sangeren Ginuwine og hans top-hit ’Pony’ slænger David Hasselhoff – også kendt som ’The Hoff’ – sig på køleren af sin bil og et hus i L.A.

Det er 3’s mål at appellere bredt med et glimt i øjet til danskerne – og dét med danskerne skal tages bogstaveligt, for Hoff & Dog-kampagnen er produceret til det danske marked og må kun vises i Danmark.

”3 har nået en vis størrelse, som kræver, at vi skal nå lidt bredere ud for fortsat at kunne vokse. Flere skal gerne tænke på os som et trygt valg – de skal føle, at vi har styr på det hele. Denne effekt satser vi på at opnå med en legende som Hasselhoff. Han er en erfaren herre, som mange kender fra hans lange karriere, og det har stor værdi. Og hans tilbagelænede stil og selvsikkerhed passer godt til os som virksomhed. Med The Hoff i front vil vi gerne iscenesætte, at det bare er lidt federe at være kunde hos 3,” siger Frederik Grønlund Scholten, Head of Marketing for privatmarkedet hos 3.

Tæt på Hasselhoff
Co+ står sammen med 3  bag konceptet med David Hasselhoff. Instruktøren er Mikkel Nørgaard, der til daglig arbejder i L.A., og som bl.a. står bag Klovn-serien og -filmene samt den prisbelønnede film Fasandræberne.

”Jeg sagde ja til at instruere Hoff & Dog filmene, fordi idéen var god. For mig handler det altid om idéen. Og så var det i øvrigt super sjovt at lave og arbejde sammen med David Hasselhoff,” siger Mikkel Nørgaard.

Han suppleres af Claus Nørgaard, der er Senior Art Director hos Co+:

”Man kunne godt have bange anelser; Ville David Hasselhoff se det som et job, der bare skulle overstås? Men han var super-prof, gav hånd og lovede at være i topform til opgaven. Han havde ikke nøjedes med at læse manus, han bød også ind med ideer – og har i øvrigt en god timing, når det gælder komik.

Frederik Grønlund Scholten uddyber:

”Vi føler, at vi har gjort lidt af et scoop ved at lande en aftale med et stjernecrew og The Hoff. Kostumeprøverne foregik i hans hjem i Hollywood, og det var lidt af en oplevelse at komme så tæt på ham. Han har en ret vild stil og billeder af sig selv overalt.”

Overtager arven fra Snoop

”Co+ har tidligere etableret samarbejde for 3 med forskellige kendte som  som Johnny De Luxe, Remee og senest rapperen Snoop Dogg.

”Stjernerne har fremstået med attitude og kant, og gav en markant fremgang på synligheden af 3’s reklamer. Nu går vi et skridt videre ved at tage en retro-stjerne som Hasselhoff frem. Det er noget, der rammer tiden lige nu, og igen positionerer 3 som et modigt og udfordrende selskab,” siger Gaute Høgh, stifteren af Co+.

3 vandt i 2015 Berlingske Detailhandelspris for sit markedsføringsunivers med Snoop Dogg i front, fordi kampagnen både var trafikskabende, salgsskabende og samtidig skabte loyalitet hos selskabets kunder.

3 ønsker ikke at oplyse, hvad aftalen med The Hoff og stjernecrewet har kostet – ud over at budgettet ikke var større end normalt. I alt 60 mennesker var involveret i produktionen af kampagnens film og billeder i L.A.

 

https://www.youtube.com/watch?v=w07SK1YobYE

 

https://www.youtube.com/watch?v=cI0pEFGvKaE

Kort fakta om David Hasselhoff

  • Sanger og skuespiller – født 17. juli 1952 i Baltimore, Maryland, USA
  • Har medvirket i mere end 70 film og serier siden 1973
  • Over 300.000 fans på Facebook
  • Opnåede superstjernestatus for sin medvirken i tv-serierne Knight Rider og Baywatch
  • Dommer i tv-programmet America’s Got Talent i starten af 00’erne
  • Afholder ‘David Hasselhoff – The Official World Fan Cruise’ i november 2017

 

  • Kort fakta om Hoff & Dog kampagnen
  • Instruktør: Mikkel Nørgaard – bosat i Los Angeles og bl.a. instruktør på Klovn-serien og -filmene samt filmatiseringerne af Jussi Adlers bøger Kvinden i buret og Fasandræberne (vandt to Robert priser i 2015)
  • Still fotograf: Anders Overgaard – bosat i New York og har skudt kampagner for bl.a. Maserati, Estee Lauder og Ralph Lauren og leveret foto til bl.a. Vanity Fair, Vogue og GQ
  • Hoff & Dog kampagnen har premiere 19. januar 2017 på landsdækkende tv og biograflærreder mv.
  • Kampagnen er lavet til det danske marked og må kun bruges i Danmark. 3 har rettigheder til at bruge kampagnens materiale i et år med mulighed for forlængelse
  • Idolplakater med Hoff & Dog kampagnen udleveres i forbindelse med køb i 3’s butikker fra den 19. januar og følger med Se & Hør i uge 5
  • Kampagnens hashtag: #3LikeHoff