Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bob Scarpelli er blevet formand for en Cannes-jury, hvor der ikke nødvendigvis er en vinder hvert år.

Sidste år blev der uddelt en Grand Prix i Cannes-festivalens Titanium-konkurrence. Det skete til den amerikanske Best Buy kæde for et projekt udarbejdet af Crispin Porter + Bogusky.

Men der skal ikke nødvendigvis findes en vinder hvert år, fordi Titanium handler om at identificere ideer, der er så nyskabende, at de anviser en vej til fremtidens markedsføring.

I år bliver det en af DDBs øverste chefer, der skal lede jagten efter de mest nyskabende ideer. Bob Scarpelli er Chairman og Chief Creative Officer for DDB Wordwide, og da Titanium er slået sammen med Integrated kommer han således også til at lede udvælgelsen af de bedste integrerede kampagner.

Hans jury rummer bl.a. en svensker og kommer til at se således ud:

  • Jamie Barrett, Partner & Creative Director, Goodby, Silverstein & Partners
  • Richard Beaven, Worldwide CEO, Initiative
  • Pablo Del Campo, Chief Executive Officer, Del Campo Nazca Saatchi & Saatchi

    Armin Jochum, Chief Creative Officer, Jung von Matt
  • Linus Karlsson, Chairman & Chief Creative Officer, McCann New York and London
  • Paul Lavoie, Chairman, TAXI
  • Fernanda Romano, Global Creative Director, Digital & Experiential, Euro RSCG
  • Nik Studzinski, Executive Creative Director, Droga5
  • Iain Tait, Global Interactive Executive Creative Director, Wieden+Kennedy

Endelig skal denne jury også stå for udvælgelsen af Grand Prix for Good – d.v.s. årets bedste blandt ikke-kommercielle kampagner.

Bob Scarpelli skulle have ledet den samme jury sidste år, men blev forhindret.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club