Coinhunter fra McDonalds har samlet ganske pænt med priser op siden den blev lanceret for flere år siden. Og nu kan DDB assisteret af OMD samle endnu en op.
Casen blev nemlig belønnet med en sølv i MediaLions konkurrencen. Og det vækker naturlig glæde hos DDB, der er det kreative ophav til hele ideen. I særdeleshed, når man tager i betragtning, at sølv-løven er givet for tredje fase i casen – nemlig Coins for clicks.
Det er altid spændende hvordan opfølgere på vindercases bliver taget imod, og i forhold til den oprindelige ide, så har man udviklet forskellige måder at jagte coins på.
I dette tilfælde jager man coins rundt om på forskellige sites, og sølv er en opgradering i forhold til sidste år. Her blev det til to bronze, så opfølgeren må siges at være blevet vellykket.
Til at kick-starte kampagnen købte McDonald’s bannere på et par af de mest sete websites i landet. Andre website ejere blev her opfordret til at deltage i kampagnen og til at integrere et Coinoffer banner på deres egne websites for på den måde at nyde godt af gratis besøg, erfaringen havde vist et Coinoffer banner ville generere.
Og McDonald’s målgruppen blev sendt på en ny jagt efter Coins fra de betalte bannere til alle de mange websites, som havde integreret et Coinoffer banner på deres site. På denne måde klikkede og scannede Coin “jægere” sig igennem nye sites.
Efter dag 1 havde 155 website ejere og bloggers ansøgt om at få et banner på deres sites for dermed at blive en del af kampagnen og få drevet gratis trafik ind på deres websites. Bannerne i rotationen på partner websites genererede første dag 24.047 kliks fra Coin “jægere” i deres jagt på virtuelle Coins og der blev scannet mere end 30.708 virtuelle Coins på første dagen, svarende til 3.070 cheeseburgere, 2.047 sodavand eller 1.228 McBacon burgere.
Som et ekstra dansk islæt kunne Carlsberg i går også glæde sig over en løve. Digital direktør Jens Jermiin var i sidste uge ganske klar i mælet – Carlsberg ser kreative priser som vigtige – og nu kan han så glæde sig sammen med det belgiske bureau Duval Guillaume Modem.
Det var dem, der sidste år vandt guld for Bikers og denne gang har de i Media Lions fået en bronze for Poker-filmen – den hvor venner bliver udfordret til om de en sen nattetime vil møde op på et skummelt sted for at hjælpe en ven ud af en knibe.
I dag onsdag afgøres så fire konkurrencer mere – hvor der er danske deltagere i to af dem: en i Cyber og to i Design.
Herefter mangler Film, Filmcraft, Branded Content og Titanium and Integrated.