I onsdags kunne DDB prale med at have hentet en partner hos Hjaltelin Stahl. Christian Reinhard bliver ny Director of Business Development.
Nu kan bureauet så glæde sig over at kunne skrive Flügger på kundelisten. DDB har nemlig vundet den bureaukonkurrence, der har været i gang i et stykke tid. 5 bureauer deltog og efter et udskilningsløb med to bureauer i sidste runde landede kunden altså hos DDB.
På den korte bane starter Flügger og DDB samarbejdet med en proces, der skal udmunde i den strategiske platform, Flügger brandet fremover skal baseres på. Først dernæst starter arbejdet med den kreative udrulning. Det er således ikke hensigten at lancere nogen ny kampagne for maler-kæden før i 2015.
”Generelt er vi imponerede over det høje niveau i bureauernes oplæg”, siger Laila Skipper Nordby, CMO hos Flügger, og tilføjer, at valget af DDB er blevet truffet efter nøje overvejelser i forhold til de forventninger Flügger har til en ny bureaupartner.
“Dels ramte DDB Copenhagens oplæg plet både strategisk og kreativt allerede i første runde, dels har DDBs nordiske netværk stærke kompetencer i både Sverige og Norge og endelig demonstrerede DDB i løbet af konkurrencen stor indsigt i de udfordringer Flügger står over for – både som detailhandelskæde med BtC fokus og som leverandør til de professionelle malere, altså BtB.”
Der er over 600 Flügger butikker i henholdsvis Danmark, Sverige, Norge, Polen og Kina. I 2010 lancerede Flügger en e-butik og i 2011 en Flügger Farve-App til Smart Phones. Flügger har både ambitioner om og muskel til vækst.
”Vi glæder os over muligheden for at arbejde nordisk med endnu et solidt dansk brand som Flügger, med en interessant historie og store ambitioner ”, siger Pia Niemann, kontaktdirektør på DDB.
Flügger har i de sidste par år samarbejdet med Adpeople – et samarbejde, der bl.a. indbefattede en outsourcing af dele af marketingafdelingen. Adpeople har således håndteret en del reklameproduktion. Det er ikke oplyst, hvad der sker med denne del af samarbejdet.