DDB siger farvel til Group Account Director Morten Sune Jonas – men ikke goddag til en afløser.
Til gengæld arbejder bureauet på at sige goddag til først og fremmest unge kreative talenter med digitalt DNA – to er netop startet.
“Vi er godt besat med rigtigt stærke senior-kompetencer på centrale poster, så vi prioriterer nu at rekruttere unge talenter. Det gælder først og fremmest kreative med digitalt DNA, men vi er også igang med at opruste på specifikke digitale poster,” siger adm. direktør, Pernille Gjøls-Andersen, og karakteriserer det som et generations-skifte, bureauet er i gang med.
Hun er selv relativt ny på posten, og desuden er det kun ganske få måneder siden, at Simon Higby ankom fra DDB i Stockholm for at indtage rollen som ny kreativ direktør. Han er selv ung – men har et imponerende CV med stribevis af de fineste internationale priser.
DDB har netop sagt goddag til to danske unge kreative med international erfaring. Det er Janus Hansen, der er vendt hjem til Danmark efter nogle år i udlandet på Miami Ad School Europe i Hamburg, Jung von Matt og Grey Germany samt Clara Prior-Knock, der er kommet hjem fra Miami Ad School, San Francisco, Iris Digital i London, PI&C og McGarryBowen i New York.
Morten Sunes Jonas forlader bureauet for at gå sammen med Johnny Henriksen i det nye firma, han annoncerede at ville stifte, da han før jul stoppede som direktør for DDB.
Men i stedet for at søge en afløser, varetages hans arbejdsopgaver fremover af kolleger, der får ændret ansvar. Bl.a er Group Account Director, Pia Niemann, blevet Client Service Director, mens Lotte Rask og Christine Clausen begge er blevet Account Directors.
“Det er ikke et spørgsmål om, at vi ikke har kunnet finde en afløser for Morten Sune Jonas. Dette er udtryk for en ændret opfattelse af, hvordan vi bedst organiserer os,” siger Pernille Gjøls-Andersen og fortsætter:
“Når det er sagt, så er det muligt at vi i nær fremtid kan få brug for en ny Group Account Director. Men det bliver som sagt ikke en direkte afløser for Morten Sune.”