Af Peter Engholm 25@mail.dk

Eller rettere: cider fra The Curious Company. Royal Unibrew har nemlig designet en virksomhed, der matcher værdierne i den nye cider.

Royal Unibrew lancerer nu en cider – Tempt Cider no. 2 og Tempt Cider no. 9 – med en kampagne, som DDB står bag. Bureauvalget ligger ligefor, efter at DDB i december erobrede Faxe Kondi fra BBDO. I forvejen har bureauet alle ølmærkerne fra Royal Unibrew.

Det ligger vel også ligefor at lancere en cider, efter at Somersby fra Carlsberg siden marts 2008 har fået danskernes øjne – og ganer – op for kategorien. Somersby har været en markant salgssucces, så spørgsmålet er snarere: Hvorfor først nu?

“Fordi Royal Unibrew først lige skulle skifte ledelse. Den skulle lægge en strategi og skyde sig ind på markedets muligheder. Men nu er Tempt Cider her,” siger Michael Nørgaard Jensen, salgs- og marketingdirektør i Royal Unibrew.

Da Somersby skulle lanceres, var det et buzz-bureau, Very, der gødede jorden. En lignende buzz bliver søgt skabt gennem The Curious Company, der bl.a. var festarrangør i den københavnske modeuge. Der er også udsendt en pressemeddelelse fra The Curious Company, som epn.dk i onsdags gav disse ord med på vejen:

“The Curious Company er imidlertid et fantasifoster og reklamegimmick for at skærpe interessen. Selskabet findes reelt ikke og bag det “hemmelige univers” gemmer sig Royal Unibrew.”

Til det siger Michael Nørgaard Jensen:

“The Curious Company er firmaet bag Tempt Cider. Et firma, som vi ganske rigtigt ejer. Men fremfor at Royal Unibrew står som afsender, så ønsker vi en virksomhed, der i højere grad er ét med de værdier, vi tillægger Tempt Cider: At være nysgerrig og udforskende, at blive pirret og inspireret, at friste og forføre – og bruge maske,” siger Michael Nørgaard Jensen.

Målgruppen for Tempt Cider er 25+, og dermed lægger man sig – pænt sagt – ikke langt fra Somersby, hvis kommunikationsmålgruppe fra starten har været 25-35 år.

Sitet er på plads og kan ses her, og herefter vil kampagnen fra DDB rulle ud.

“Vi er tæt på offentliggørelse årsregnskabet, så jeg kan ikke udtale mig i detaljer. Men vi vil køre den stille og roligt ud i kanalerne. Det bliver et langt og støt træk, og kampagnen kommer snart,” siger Michael Nørgaard Jensen.

Kan du være lidt mere specifik?

“Meget snart.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club