Af Peter Engholm 25@mail.dk

Skal markedsføre en ny serie internationalt oven på en bureaukonkurrence med bl.a. Pandoras nuværende bureau, JWT Halbye Kaag.

Piger kan have veninderinge – kan bureauer have venindearmbånd? Der er ingen umiddelbare tegn på, at JWT Halbye Kaag og DDB er blevet tætte veninder, men ikke desto mindre går de nu begge med Pandora.

Når det danske smykkefirma til efteråret lancerer en ny serie, sker det i samarbejde med et nyt bureau. DDB er valgt til at udvikle markedsføringen af serien, der sigter mod det traditionelle smykkemarked – og de design-interesserede kunder.

“Det er en anden profil end hidtil. Og da det er vigtigt med forskellige bud på brand, udskrev vi en bureaukonkurrence. Den omfattende også vores eksisterende bureau, for det var kun rimeligt, at de også kunne byde ind. Vi endte med at vælge DDB, som har en utrolig fin balance mellem deres fortælling af produktet og fortælling af brandet – og denne balance er vi meget opmærksomme på. Men jeg vil gerne understrege, at vi er meget tilfredse med Halbye Kaag, og det har bureaukonkurrencen ikke ændret på”, siger Peter Rantzau, global brand director i Pandora

Poul Mikkelsen, partner i DDB, siger i en net-meddelelse om samarbejdet:

“Det har været en fantastisk proces, hvor vi har fået lov til at komme helt tæt på teamet bag den nye smykkelinje. Det er også denne åbenhed og nærhed, der har inspireret vores kreative til at lave en løsning, der kom så meget i symbiose med tankerne hos designerne”.

Fra Pandoras side udtrykker det tætte samarbejde ikke en særlig tilgang til bureauer:

“Vi går efter den bedste løsning, og hvis dét kræver, at bureauet kommer tættere på – ja, så gør de det,” siger Peter Rantzau til Bureaubiz om kampagnen, der skal fungere på tværs af de 20 markeder, som Pandora opererer på.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club