Ingen jul uden en film kreeret af adam&eveDDB i London. Bureauet har Grand Prix-erfaring fra Cannes Lions med netop julefilm.
2013-filmen ”Sorry I spent it on myself” – for luksusvarehuset Harvey Nichols – fik hele fire Grand Prix’er sidste sommer, mens bureauet i 2014 stod bag ”Monty The Penguin” – for endnu et varehus af de finere; John Lewis – som vandt Cannes Grand Prix i sommer.
I år står adam&eveDDB bl.a. bag julefilmen fra Mulberry – der placerer en taske, som var det jesusbarnet himself.
Filmen er på Brand Republics liste Christmas 2015 ads: the best so far – en stadig voksende liste, i øvrigt.
Vi stoppede ved de første syv af slagsen:
Mulberry – adam&eveDDB
Asda “#BecauseItsChristmas” – VCCP
Hvor langt går man for at komme i den rette julestemning? Eksemplerne er hentet fra en forbrugerundersøgelse …
Celebrations “Christmas tree” – Abbott Mead Vickers BBDO
Mars viser sin mangfoldighed i chokoladebrands på tv for første gang i 10 år …
Lidl “school of Christmas” – TBWALondon
Hvis du ikke lige var opdraget eller opvokset med jul: Sådan ville juleskolen se ud …
https://www.youtube.com/watch?v=KWVO_VDd2_8
TK Maxx “neighbour” – Quiet Storm
Julen handler – understreger handlen – naturligvis ikke om at købe og købe, men om at give. I dette tilfælde dine nærmeste, også selv om de nærmeste hverken er dine venner eller familie.
Net-a-Porter and Mr Porter “all for you”
Et anderledes syn på kundeservice …
Lloyds Bank “to the stars” – Rainey Kelly Campbell Roalfe/Y&R
Bankens samarbejde med Apple Pay – fortalt via en piges indsats for at finde gaven til moderen, der har alt …#mce_temp_url#
https://www.youtube.com/watch?v=KT3l9QEhrrk