Dealsites har illoyale kunder

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Læs om at dealsites ligner hinanden. Samt om den nye DRRB direktørs vision.

Omkring hver anden dansk internetbruger modtager mail fra et eller flere dealsites, som i øvrigt ligner hinanden til forveksling:

“Langt de fleste sider ligger profil- og tilbudsmæssigt oven i hinanden med mad, helse og et weekendophold”, siger Jesper Callesen, der er ansvarlig for forbrugeranalyser hos Interresearch.

Interresearch har netop afsluttet en undersøgelse, der viser at kundeloyaliteten hos dealsites er meget lav og at der er behov for en specialisering.

Markedslederne er Downtown og Berlingske Medias Sweetdeal og selvom mediehusene har fået pænt fodfæste på området, så har de ikke formået at skabe den store kundeloyalitet, mener Jesper Callesen.

Ifølge analyseinstituttet bliver positionering og differentiering afgørende for at skille sig ud og skabe begejstring og loyalitet (Børsen, p. 46).

Branchefolk i medierne

Tine Aurvig-Huggenberger, der skal sidde i DRRBs direktørstol fra juni, siger til Børsen om sit nye virke:

“Det er et kæmpe privilegium at blive tilbudt et job, hvor man skal være med til at bygge en helt ny organisation op. Det kunne jeg simpelthen ikke sige nej til. DRRB har levet et lidt stille liv, men der er et enormt potentiale. For mig er der ingen tvivl om, at en brancheorganisation skal have relevans for medlemmerne. Sådan er situationen ikke i dag, men det er et mål, jeg gerne vil nå. Det er en del af min vision” (Børsen, p. 48).