Deloitte topper i imageanalyse

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Se hvilke management konsulenthuse, som kunderne er mest tilfredse med, og hvem, der har mest brand power.

Siden 2021 har MyResearch, der er mest kendt for sine analyser af bureaubranchen, også gennemført en imageanalyse af management konsulenthusene. I år er der 17 konsulenthuse med i analysen.

I den første analyse for tre år siden toppede Rambøll Management Consulting, Deloitte Consulting og PWC Consulting i nævnte rækkefølge. Det er også de tre, der ligger i toppen i år, blot har Deloitte Consulting og Rambøll skiftet plads.

Top 3 Brand Power Index

  1. Deloitte Consulting
  2. Rambøll Management Consulting
  3. PWC Consulting

De tre, der har haft den største fremgang er følgende:

  1. PWC Consulting
  2. Copenhagen Economics
  3. Kearney

I analysen måler man på 8 forskellige imageudsagn, og her ligger følgende nummer et:

  • Rambøl Management Consulting har mest troværdighed
  • Deloitte Consulting har højst kvalitet, bedst forretningsforståelse og er mest ansvarlig
  • Simon-Kucher er bedst til at skabe resultater
  • Implement Consulting Group er bedst til at implementere
  • Copenhagen Economics har de mest attraktive priser/vilkår
  • A2-Management Consulting er mest fleksibel og agil

De 773 respondenter, der alle er beslutningstagere og har indflydelse på valg af managementkonsulenthuse og køb af managementydelser har også svaret på, hvem de er mest tilfredse med. Her ser de tre første pladser lidt anderledes ud.

Top 3 kundetilfredshed

  1. A2-Management Consulting
  2. Copenhagen Economics
  3. PA Consulting

“A2-Mangement Consulting er for fjerde år i træk det konsulenthus med de mest tilfredse kunder. Det er ret bemærksesværdigt, jeg kan i hvert fald ikke huske, at det er sket tidligere,” siger adm.direktør i MyResearch Mogens Østergaard.

Valcon er ikke blandt top 3, men de er til gengæld sammen med Copenhagen Economics steget mest i kundetilfredshed, nemlig 10 pct.

De 17 konsulenthuse er A-2 Management Consulting, Accenture, Bain & Company, Boston Consulting Group, Capgemini, Copenhagen Economics, Deloitte Consulting, EY Consulting, Hildebrandt & Brandi, Implement Consulting Group, Kearney, McKinsey & Company, PA Consulting, PwC Consulting, Rambøll Management Consulting, Simon-Kucher og Valcon.

MyImage Management

Univers: Virksomheder med 20+ ansatte. Stikprøve: 773 beslutningstagere deltog. Målgruppe: Personer der har indflydelse på valg af managementkonsulenthuse og køb af managementydelser. Metode og timing: Data er indsamlet online i uge 36-37 2024. Brand Strength Index beregnes ud fra total kendskabet, top 2 kendskabet og præference. Brand Position Index: Score på de 8 imageudsagn blandt dem der minimum kender lidt til virksomheden (dvs. kender kun af navn indgår ikke) Herefter beregnes index for hver virksomhed ud fra gennemsnittet. Brand Power Index: Gennemsnit af Brand Strength Index & Brand Position Index.