Kan man gøre en taktisk film om tekst-tv til en sexet imagefilm? JA og Ekstra Bladet fik i øvrigt fem af slagsen med i posen.

I 2005 fik Ekstra Bladet sine egne sider på tekst-tv.

Siderne markedsføres i et stærkt pixeleret tegnefilm-univers, hvor Ekstra Bladets rolle som forbrugernes vagthund illustreres med tekst-tv-agtige ­- syrede – film tilsat lidt punkmusik fra “Dansk fløde”.

Jeg husker Prins Joachim, der pattevissen banker ind i et træ og brækker sig i en kongekrone, og penislægen Jørn Ege, der pumper et par bryster op over eksplosionsgrænsen, for derefter at stikke af til udlandet.

Der var børn i syrebad, fodboldspillere, der slagtede dommere og modspillere, og kriminelle, der plaffede alt og alle ned, der havde en puls. Alt dette ved hjælp af 30 tegn og 8 farver.

På den måde blev alt Ekstra Bladets indhold kortlagt på tekst-tv side 610-611. Og en taktisk film var blevet til 5 imageskabende film med et taktisk budskab. Sådan.

Jeg synes, der er mange genistreger bag denne kampagne, som Robert/Boisen står bag. Den største er nok at formidle et så taktisk budskab som “Nu er Ekstra Bladet på tekst-tv” så imageskabende. Ekstra Bladet har i mine øjne fået i både pose og sæk. Dernæst er det visualiseret fremragende på tekst-tvs præmisser.

Der er knæfald herfra, og så er jeg stadig fan af tekst-tv (prøv side 270).

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club