Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Vizeum og MKTG fusionerer under navnet dentsu x. Det hidtidige dentsu x lægges ind under Isobar.

I oktober i år forenklede Dentsu Aegis Network sit navn til dentsu.

Nu nedlægger man de to brands Vizeum og MKTG og fusionerer dem under navnet dentsu x.

Den nye struktur betyder, at dentsu i Danmark fremover opererer med fire brands: Carat, dentsu X, iProspect og Isobar.

Der sker dog endnu en navneændring. Alle brands bliver tilføjet ’a dentsu company’.

Om organisationsændringen siger Ulrik Petersen, CEO for dentsu Danmark, i en pressemeddelelse:

”Ændringen af vores navn og organisering er med til at give os en mere enkel struktur. Det skal være nemmere for både kunder, potentielle kunder, samarbejdspartnere og ansatte at navigere i vores services og løsninger, og denne ændring er med til at understøtte vores ønske om at levere endnu mere integrerede løsninger på tværs af hele forbrugerrejsen. Vi siger ikke farvel til forretningsområder – derimod skal den nye struktur gøre os i stand til at skabe endnu mere værdi for vores kunder på tværs af medier, indsigt og analyse, data, kreativitet, CXM, brandaktivering og performance.”

Integreres i Isobar
Dentsu X blev lanceret i 2017 i Danmark med Jesper Nyboe i spidsen. Bureauet udsprang fra isobar og er siden vokset til 20 medarbejdere.

Med den nye struktur bliver Jesper Nyboes team igen en integreret del af isobar.

Lene Matthiesen og Kristian Koch, som var managing directors for hhv. Vizeum Aarhus og Vizeum København, kommer til at stå i spidsen for det danske dentsu X på hver sin lokation, mens Jesper Nyboe fortsat er leder for sit team, som opererer ud af isobar-brandet.

Dentsu X vil operere under taglinen Experience Beyond Exposure.

Fremadrettet vil dentsu X i Danmark have mere end 40 medarbejdere og være et kombineret medie-, content- og brand experience-bureau, der leverer integrerede og kreative løsninger, som er funderet i teknologi, data og dybe forbrugerindsigter, skriver Dentsu i pressemeddelelsen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club