Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Fullrate sagde farvel - men nye er kommet til. Anew er vant til at new bizze. Også et andet mindre bureau, Wowern, kom fornuftigt ud af 2012.

Anew er blot tre år gammel og kom bl.a. for alvor i rampelyset, da man ret tidligt vandt Fullrate.

I slutningen af sidste år måtte man så sige farvel til bredbåndsselskabet, da TDC lagde det sammen med M1 og der skulle skabes en helt ny position.

Ærgerligt – men ikke bekymrende for fremtiden oven på et år der endte ganske fornuftigt.

“Selvfølgelig er vi kede af at miste Fullrate, og vi mangler nu en kunde i porteføljen. Men fakta er, at vi er et bureau, der har mange projekter, så vi er vant til at kæmpe for vores omsætning hele tiden. En meget stor del af et års omsætning er new bizz hos os,” siger adm. dir. Mads Duzenius Christensen.

Han noterer da også, at der er kommet nye til – bl.a. er man nu begyndt at arbejde for Boligselskabernes Landsforening.

Nøgletal for Anew

  • Bruttoavance 3,397 mio. kr. +13,2 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 849.250 kr. +41,4 pct.
  • Lønandel 58,6 (69,3)
  • Resultat af primær drift +0,901 mio. kr. +102 pct.

Hos et andet mindre bureau, tradespecialisterne Wowern, blev 2012 også et år med fremgang på både top- og bundlinie. Bureauet er lidt større end Anew og bundlinjen er steget næsten tilsvarende – men overskudsgraden er noget lavere.

Det kan dog i overvejende grad forklares med en forskellig lønpolitik. Wowerns gennemsnitlige personaleomkostninger er en del højere end Anews.

Nøgletal for Wowern

  • Bruttoavance 5,815 mio. kr. +14,3 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 969.167 kr. +14,3 pct.
  • Lønandel 65,2 (65,1)
  • Resultat af primær drift +0,636 mio. kr. +95,7 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club