I næstsidste uge af juni sker der to skelsættende begivenheder: Annoncører og bureaufolk mødes i Sydfrankrig til Cannes Lions og det danske fodboldlandshold for herrer spiller ved verdensmesterskaberne i Rusland.
Det benytter Reklamelinjen til at invitere unge talenter til at designe en landskamptrøje til reklamebranchen.
Konkurrencen går ud på at man skal designe en utraditionel landskamptrøje. Vinderen får sit design trykt på 100 T-shirts, der vil blive udleveret ved et arrangement i Cannes torsdag den 21. juni når Danmark spiller mod Australien.
Det er TV 2, Kreativitet & Kommunikation og Reklamelinjen, der holder fodboldfest den 21. juni fra kl. 13.00 på The Kingdom Pub i Cannes, hvor man kan se fodboldkampen.
Bag konkurrencen står Reklamelinjens Dea Svanholm, Mie Falkenstrøm, Pernille Vaaben og Casper Bro fra Reklamelinjen.
”Enhver er velkommen til at byde ind med sit design. Konkurrencen er dog primært målrettet de unge kreative, der som regel er stærkt repræsenteret under Cannes Lions med elever fra bl.a. Reklamelinjen og Kreativ Kommunikation,” siger Mie Falkenstrøm.
Hun suppleres af Dea Svanholm:
”Formålet med konkurrencen er at give branchen en fælles trøje, der hylder den danske reklamebranche og landsholdet på én og samme tid, og samtidig give de
unge en mulighed for at gøre opmærksom på sig selv.”
Champagne og middag for to
Udover opmærksomheden ved selve deltagelsen og de 100 T-shirts får vinderen en flaske champagne og en middag for to i Cannes. Er vinderen ikke selv til stede i Cannes, kan præmien indkasseres på dansk grund i stedet.
Da trøjen netop er tiltænkt hele branchen, har alle mulighed for som nævnt en mulighed for at deltage. Løsningerne bliver uploadet til afstemning på Reklamelinjens hjemmeside fra den 23. maj og en uge frem.
Trøjen med flest stemmer bliver herefter sat i produktion.
Hvis du vil deltage i konkurrencen, kan du downloade et detaljeret brief her og du kan tilmelde dig fodboldfesten i Cannes på Facebook.