Designbureau skal finde nyt navn til Lagkagehuset

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Kæden skal ekspandere internationalt, og så er det nødvendigt at finde et andet navn.

Lagkagehuset er en dansk succeshistorie – og nu skal den ekspandere uden for landets grænser.

London bliver første sted – men kan man markedsføre en kæde i England under navnet Lagkagehuset?

Nej lyder svaret, og derfor skal man have fundet et andet navn. Opgaven er lagt i hænderne på IDna Group (tidl. Scandinavian Deisgnlab), og det er ikke et helt tilfældigt valg. Det er nemlig et gammelt samarbejde.

IDna Group har fulgt Lagkagehuset siden Ole Kristoffersen flyttede fra sine oprindelige butikslokaler og ind i lokalerne i Lagkagehuset på Christianshavn – hvortil han fik udviklet en ny, visuel identitet af IDna Group. Siden fusionerede Kristoffersen med Steen Skallebæk, som var vidt kendt for sit gode brød i det Sønderjyske, og grundet fusionen skulle den visuelle identitet videreudvikles, hvilket IDna Group stod for i 2008.

“Vi er stolte af, at have lavet en visuel identitet der er så stærk, at den har kunne rejse fra et par butikker til 36,” siger Per Madsen, kreativ direktør hos IDna Group. Han ser positivt på mulighederne for at internationalisere identiteten.

“Når Lagkagehuset i dag har så stærk en identitet på det danske marked, skyldes det at virksomheden er tro overfor sit Dna – dens historie og de iboende styrker den besidder. Er en virksomhed tro overfor det den står for og tror på, så oplever vi ikke at disse styrker afgrænser sig til et enkelt marked,” siger Per Madsen.