Designer fejrer jubilæum med plakatmarathon

Peter Engholm
25@mail.dk

Nicolai Bejder markerer 10 års virke med en grafisk præstation af de længere: 100 plakater på 100 dage.

Gennem de sidste ti år har Nicolai Bejder og hans designvirksomhed Bemerk udarbejdet visuelle udtryk for klienter som Copenhagen Jazz Festival, Kashmir, Veto, Kitty Wu, Danish Documentary, TV2, Roskilde Festival, Riccos Kaffebarer og mange andre.

Fællesnævner for hans arbejde er en ofte alternativ indgangsvinkel og en tydelig forkærlighed for det håndlavede, trykte medium, som senest har resulteret i den prestigefyldte pris ‘Årets Bogarbejde’ for udgivelsen Kaffeslabberas.

Netop nu tælles der ned til 10 året med en kreativ kraftanstrengelse – produktionen af 100 unikke plakater på 100 dage.

”10 års arbejde har efterladt et væld af indtryk og udtryk i mit hovede, og det virker helt rigtigt at lukke dem ud igen og gøre status over hvor jeg er som designer netop nu,” siger Nicolai Bejder.

Han tilføjer:

”Samtidig understreger 100 plakater på 100 dage, at godt design kan være en umiddelbar tankestrøm uden at blive tænkt ihjel – en idé, jeg holder meget af.”

De 100 plakater vil blive solgt gennem hjemmesiden www.bemerk.dk, hvor en ny plakat vil ligge klar hver dag kl.ca. 20. Det er ligeledes muligt at følge projektet på www.facebook.com/100PlakaterPa100Dage

Projektet begynder torsdag den 23 august.