Af FiG

Den Danske Designpris er blevet peppet op, fået nyt navn og søger bredere ud.

I 48 år har Dansk Designcenter uddelt Den Danske Designpris. Nu er det slut – i hvert fald på dansk. For prisen har fået nyt internationalt navn – Danish Design Award – og man søger bredere ud.

“Det er DDCs håb, at vi kan inspirere endnu flere virksomheder og offentlige institutioner til at sende produkter og løsninger ind. Alt fra klassiske designobjekter til tekstiler og designede, teknologiske services o.l. kan sendes ind. Der er ikke noget design, som ikke er velkomment i konkurrencen. Vi håber tværtimod, at prisen kan være med til at synliggøre bredden i dansk design i det 21. århundrede,” siger Nille Juul-Sørensen, CEO i Dansk Design Center.

En anden nyhed er, at en dansk virksomhed, der har arbejdet sammen med en udenlandsk designer, eller en dansk designer, som har samarbejdet med en udenlandsk virksomhed, kan tilmelde løsninger og produkter til konkurrencen. Dette initiativ er taget, fordi der er flere og flere eksempler på succesfulde samarbejder mellem danske og udenlandske virksomheder og designere, hvilket DDC ønsker at synliggøre.

Der er tilmeldingsfrist d. 30. april og ud over særpriser vil der blive uddelt priser i følgende kategorier:

  • Industrielt design
  • Møbler
  • Tekstil- og beklædningsdesign
  • Grafisk design
  • Digitalt design
  • Service- og oplevelsesdesign

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club