Taberen af budgettet for detailkæden Friluftsland med 9 butikker og en omfattende web-shop finder næppe megen medlidenhed i bureauverdenen.
“Vi syntes tiden var inde til at stramme kædens brand og designmæssige udtryk. Vi har tidligere produceret de fleste kampagnematerialer selv, men trængte til inspiration udefra. Derfor bad vi to bureauer komme med forslag til ny stil og tone i markedsføringen og butikkerne,” siger marketingchef Claus Østergaard fra Friluftsland og fortsætter:
“Valget faldt på Rosenstand & Kyllebæk, fordi de viste indsigt i vores marked og kom med en kreativ løsning, der bygger videre på vores pay-off “Godt udstyr – bedre oplevelser”. Det nye koncept dramatiserer pay-off’en på en måde, der bringer os tættere på forbrugerne og deres friluftsdrømme.
Friluftsland er vokset til en position som markedsleder indenfor specialhandel med beklædning og udstyr til oplevelser i det fri. Kæden driver også 3 North Face mono-brand-shops.
De første resultater af det nye samarbejde vil for alvor kunne ses til maj.
Ud over egen grafisk afdeling har Friluftsland fået hjælp udefra til en ny web-shop som lanceres snart.