DI får ny kommunikationsdirektør med iværksættertrang

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Når DI tager imod deres nye kommunikationsdirektør, får de en kvinde, der har været med til at starte både egen virksomhed og flere medier op.

Det første man lægger mærke til, når man ser CV’et for Dansk Industris nye kommunikationsdirektør, er hendes trang til at starte noget nyt op.

Marion Hannerup, der starter hos DI den 1. maj, har ikke blot startet egen kommunikationsvirksomhed, som hun har haft fra 2008 og frem til i dag.

Hun var også med til at starte nyhedsavisen Dagens Medicin, hvor hun både var administrerende direktør og chefredaktør og derudover har hun været med til at starte DR2 op, hvor hun var nyhedsredaktør på DR2’s Deadline.

Før opstarten af DR2, var Marion Hannerup igennem ti år reporter ved nyheds-og aktualitetsafdelingen på DR1. Desuden har Marion Hinnerup arbejdet tre år som Head of Communication and Corporate Affairs for EUs Miljøagentur, hvor hun havde ansvaret for agenturets kommunikationsstrategi.

Samtidig er hun ekstern lektor på den nye uddannelse i strategisk kommunikation på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Hos DI får Marion Hannerup ansvaret for 30 medarbejdere i DIs samlede kommunikation, der består af Kommunikation og Kampagner med kommunikationschef Marianne Grundsøe Skovfoged i spidsen samt Presse & DI Medier med pressechef Rolf Ejlertsen som leder.

I Kommunikation og Kampagner arbejder man med udvikling af DIs brand, medlemskommunikation, digitale platforme, markedsføring og politiske kampagner og events, mens man i presseafdelingen har ansvaret for kontakt til danske og internationale medier og samtidig står for udgivelsen af DIs medlemsblad, elektroniske nyhedsbreve samt den politiske del af DIs hjemmeside.

Marion Hinnerup, der er uddannet journalist, overtager jobbet efter direktør Poul Scheuer, der efter knap 20 år stopper i DI for at tiltræde en stilling som arbejdsmarkedsråd ved den danske ambassade i Berlin.