Dialogbureau henter kreativ direktør hjem til ny rolle

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Efter godt et år hos Zupa Recommended som en af 10 kreative direktører går turen nu tilbage til RelationshusetGekko.

Lille tandhjul i stort maskineri eller stort tandhjul i lille maskineri? Integreret kommunikationshus eller specialistbureau?

Hvad man helst vil bliver et spørgsmål om temperament. I slutningen af 2010 foretrak Sonja Lund det store maskineri og integrerede kommunikationshus, da hun skiftede fra RelationshusetGekko til Zupa Recommended. Sidste efterår blev hun så en af 10 kreative direktører i Danmarks største bureau.

Men nu går turen tilbage til specialistbureauet og det noget mindre maskineri i RelationshusetGekko. Dog ikke tilbage til den samme rolle som kreativ direktør. Den overtog Helle Windahl og hun fortsætter på posten.

“Jeg har altid arbejdet hos mindre, rendyrkede dialogbureauer og havde stor lyst til at prøve at arbejde i et større bureau med bredere kompetencer. Men jeg må indse, at specialistbureauet, der arbejder rendyrket med den disciplin, jeg elsker, er det, jeg trives bedst med,” siger Sonja Lund om skiftet.

Hendes nye rolle på bureauet bliver som strategisk planner. Hun får det fulde faglige ansvar i RelationshusetGekkos strategiafdeling, hvor hun med reference til Jan Køhler og i tæt samarbejde med Thomas Rydahl, der i januar 2012 blev partner, skal varetage bureauets strategiske planning.

“Vi startede for 2 år siden med at arbejde mere strategisk med planning i forbindelse med vores kreative processer. Det blev startskuddet til, at strategisk planning er blevet en fundamental del af vores arbejde. Når Sonja starter, fortsætter vi med at forankre nogle nye metoder for relations-planning, som vi har arbejdet på de sidste par år,” siger Jan Køhler.