Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Responsive voksede pænt i 2011 - og endnu mere her i 2012. Bl.a. har man ændret strategi og insourcet det kreative arbejde.

Responsive vokser kraftigt her i første halvdel af 2012, og grundlaget for den vækst blev lagt i 2011. Hvilket kan aflæses i regnskabet, der viser en pæn vækst i bruttoavance – men et markant fald i indtjening.

Forklaringen er enkel – der er investeret og personaleomkostningerne er vækstet mere end bruttoavancen. Til gengæld ser det ud til at give pote i 2012.

“I 2012 har vi indtil nu ansat 10 nye medarbejdere” siger Morten Aabo, der selv indtrådte som direktør og partner i juni 2011.

En af forklaringerne på de mange nye medarbejdere er en ændret strategi. Bureauet blev stiftet på et koncept om ikke at rumme en kreativ afdeling, men nu har man valgt at opbygge en kreativ afdeling med senior kreative.

Den ændrede strategi skyldes bl.a., at bureauets størrelse bedre kan bære det og et ønske om at være et 360 graders CRM hus.

Udover at udvikle dialog- og salgskommunikation har Responsive særlig fokus på, hvordan virksomheder kan vækste værdien af deres kundedatabaser. Det sker blandt andet gennem datamining, som f.eks. kan hjælpe med at identificere skjulte vækstlommer i komplekse datastrukturer.

Også Marketing Automation er et af de ben, Responsive satser på:

“Flere og flere af vores kunder har set værdien i, at overlade den samlede drift af deres kundeprogrammer. Og det gør vi gerne – uanset hvilken platform, det drejer sig om,” siger Torben Vejen, der er partner og direktør.

Nøgletal for Responsive

  • Bruttoavance 14,3 mio. kr. +15,3 pct.
  • Bruttoavance pr.medarbejder 893.750 kr. -6,3 pct.
  • Lønandel 75,5 (69,5)
  • Resultat af primær drift +0,45 mio. kr. -62,4 pct.

    Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club