Diamanten har nu juryen på plads. 20 procent er kvinder

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Danish Internet Award har 20 procent kvinder blandt juryen. Det er procentmæssigt flere end Creative Circle. Men er det tilstrækkeligt?

Forleden da juryen til Creative Circle blev meldt ud, var der debat om antallet af kvinder i juryen, som lå på ca. 10 pct.

Danish Internet Award/Diamanten har også fået juryen på plads og det er endt med, at der er omkring 20 procent kvinder blandt de 97 jurymedlemmer.

Det synes formanden, Thomas Pries, ikke er nok, men han vil heller ikke kønsdiskriminere.

“Nej, jeg mener ikke det er tilstrækkeligt med omkring 20 procent kvinder. Der måtte meget gerne være nogle flere. Men jeg synes også det ville være diskriminerende at vælge kvinder, bare for at der skal være flere kvinder,” siger Thomas Pries.

Til gengæld går han efter en anden fordeling til næste års award.

“I dag er det ikke et system vi går ud fra, når vi vælger jurymedlemmer, det overvejer vi om vi skal gøre fra næste år. Blandt andet for at få en bedre fordeling af annoncører og bureauer, som vi meget gerne vil have blev ligeligt fordelt.”

I denne års jury er der klart et overtal af bureaufolk.

Diamanten afholdes den 11. maj 2017 i Den Sorte Diamant. Der er deadline for indsendelse af arbejder den 24. februar, og her er juryformænd – og jurymedlemmer:

Juryformand: Thomas Pries, Konstellation & Republica

Craft

  • Juryformand Johanne Bruun Rasmussen, partner & designer, Hello Monday
  • Juryformand Katja Haglund, selvstændig

Jurymedlemmer:

  • Anders Elley, director, Dentsu Trading Desk
  • Flemming Holm, creative director, Zupa
  • Helle Windahl, creative director & partner, Nordlid
  • Henrik Rewes, digital direktør, Nørgaard Mikkelsen
  • Jakob Kahlen, global creative director, Trouble
  • Karina Petersen, underdirektør, Rådet for Sikker Trafik
  • Kathrine Chmiel, kreativ direktør, KathArt Interactive
  • Lars Samuelsen, CSO & head of digital, Uncle, Grey
  • Lise Bloch Thomsen, e-commerce og & marketing director, Magasin
  • Martin Dobson Beck, digital creative
  • Martin Leslie Chapman, head of design & UX, Magnetix
  • Morten Grubak, associate creative director, Vice Media Denmark
  • Morten Kirckhoff, creative director, Advance
  • Paul Clements, partner & digital creative
  • Peter M. Willer, creative director, AIAIAI
  • Rasmus Sanko, regional service design director, Mirum Copenhagen
  • Rune Nielsen, creative director, Adtomic
  • Simon Nelleman, creative director, AM
  • Tim Kongsbach, onlinechef, EDC-Gruppen

Technology

  • Juryformand, Jesper Arvidson, director of innovation, In2media
  • Juryformand, Jorge Hernandez, stifter Molamil

Jurymedlemmer:

  • Anders Ovesen, country manager, Delta Projects
  • Anders Wik, CEO, DDB Copenhagen
  • Carsten Larkner, chef for medieplanning & digital markedsføring, DR
  • David Adalberth Andersen, creative developer, Stupid Studio
  • Dennis Green-lieber, CEO & stifter, Duuoo
  • Jesper Arvidsen, director of innovation, In2Media
  • Jesper Strøm Madsen, creative director, Frankly WEb
  • Johan Riis Johansen, head of e-commerce platforms, Coop
  • Jorge Hernandez, stifter, Molamil
  • Jørgen Juul, partner & cloud commander, CPH Cloud Company
  • Lasse Korsgaard, Interaktionsdesigner, Støj
  • Michael Vind-Knudsen, client partner, DigitasLBi
  • Morten Barklund, developer, Barki
  • Rasmus Keller Jansen, creative director, Konform
  • Simon Ryhede, digital & social director, We Love People
  • Thomas Bjerring, stifter & COO, Ernit

Strategy

  • Juryformand Peter Loell, Digital janitor, OMG
  • Juryformand Miriam Plon Sauer, partner & strategic director, Another

Jurymedlemmer:

  • Claus Sølvsteen, partner, Peytz & Co
  • Eva Lundgren, head of marketing, Spies & Thomas Cook Northern Europe
  • Jakob Langemark, CEO, Hello Group
  • Jane Sørensen, strategisk direktør, Kindly
  • Jeppe Veddinge, creative director, Radius Kommunikation
  • Jon Voetmann, strategic director, Adnuvo Digital
  • Karsten Koed, partner & charman, Gorm Agency
  • Kasper Brødsgaard, digital strateg, 1508
  • Mads Gustafsen, CEO & Partner, Think Digital
  • Mogens Kristensen, strategic director, Agency Spring
  • Mona Juul, CEO, Envision
  • Signe Roholt, marketingchef, Jylllands-Posten
  • Susanne Lund, CEO, Republica
  • Thomas Egede Kragh, corporate digital officer, Alka Forsikring
  • Thomas Tom Thomas, digital strategist, A.P. Møller-Mærsk

Content & Entertainment

  • Juryformand Kenneth Kaadtmann, kreativ direktør, Mindshare
  • Juryformand Heinrich Vejlgaard, creative director & partner, Robert/Boisen & Like-minded

Jurymedlemmer:

  • Anders Hedegren, partner, Novasa Interactive
  • Andreas Høgsberg, managing partner, Agenda Group
  • Andreas Rasmussen, managing partner, Nodes
  • Claus Hovge Andersen, koncern forretningsdirektør, Nordjyske Medier
  • Claus Nielsen, marketing director Redbull
  • Heidi Højmark Helveg, advokat, Horten Advokatpartnerselskab
  • Heinrich Vejlgaard, creative director & partner, Robert Boisen & Like-minded
  • Jacob Elkær-Hansen, sales & managing director, Nordisk Film Biografer
  • Jakob Stigler, managing director nordics, Be On Denmark
  • Jens Jermiin, head of global marketing, B&O Play
  • Karina Bentin, senior marketing consultant, PFA
  • Kenneth Kaadtmann, kreative direktør, Mindshare
  • Kresten Wiingaard, CEO, Adapt
  • Marina Nielsen, senior UX designer, Magnetix
  • Michael Andersen, director, TBWA & BBDO
  • Michael Bechara Eg, creative director, Pravda
  • Mikkel Wendelboe, kontaktdirektør & partner, Sunrise Reklamebureau
  • Rasmus Laumann, creative director, Baby
  • Sille Stener, områdedirektør, SDC
  • Steffen Blauenfeldt Otkjær, CEO, Dis/Play
  • Stephanie Winkel, content manager, Kanal 4 – Discovery Networks
  • Thomas Adamsen, CCO & senior partner, Hjaltelin Stahl
  • Thomas Hoffmann, creative director, & Co
  • Ulrik Feldskov Juul, creative director, Lego

Platforms

  • Juryformand Rylle Maja Sønderstrup, digital chief consultant, Danske Bank
  • Juryformand Mathias Birkvad, Managing Director, Crispin Porter + Bogusky

Jurymedlemmer:

  • Brian Sejersen Orland, managing partner, Essencius
  • Cecilia Boll, Social media director, MEC Danmark
  • Chaga Signe Bruun, digital creative director, Geelmuyden Kiese
  • Christian Strand, nordic managing director, Marvelous
  • Christine Nielsen, programmatic solutions specialist, Nordics & Benelux, Google
  • Christophe Johansen, producer, 360 Production
  • Claus Dalgaard, COO, Suzumuchi
  • Jeppe Munksnæs, business director, Isobar
  • Lisbeth Chawes, partner director, Komfo
  • Maria Damm jensen, client service director, Marvelous
  • Martin Jensen, publisher platforms director, Adform
  • Martin Schultz, managing director, Plant
  • Mathias Birkvad, managing director, Crispin Porter + Bogusky Copenhagen
  • Mikael Lemberg, director of product innovation and partnerships, Falcon.io
  • Ralf Sohl, CTO & senior partner, Umwelt
  • Sanne Sønderskov Jensen, head of sales, Jubii Media Group
  • Søren Michael Nielsen, chief digital officer, Konstellation & Republica
  • Troels Engstrøm Nielsen, annoncedirektør, Politiken