Af Peter Engholm 25@mail.dk

Der blev holdt dåb over et nyt samarbejde mellem Mærks og Triple LBi, da rederiet i mandags lancerede nyheden om de kommende rekordskibe.

Skibene og bureauet deler navn, men det er ikke årsagen til, at det digitale bureau Triple LBi havde en finger med i spillet, da Mærsk først på ugen lancerede nyheden om investeringen i havets containerkæmper ved navn Triple-E.

“I Mærsk ønsker vi at kommunikere værdien af, at vores nye tiltag sætter nye standarder inden for innovation og udvikling af energibesparende og miljøvenlig skibsfart. Derfor har vi i samarbejde med Triple LBi bl.a. udviklet den digitale platform www.worldslargestship.com, der skal sikre en langsigtet kommunikation omkring Triple-E skibene de kommende år”, siger Tobias Lassen Falkencrone, Corporate Brand Manager, A.P. Møller – Mærsk.

Nyheden om Triple-E var samtidig den offentlige premiere på et  samarbejde mellem Mærsk og bureauet. Triple LBi har været ansvarlige for den brede kommunikation, den digitale platform og de visuelle elementer til PR og presse-events.

Målsætningen med den aktuelle Triple-E lancering har været at kunne fortælle en involverende historie, der ikke kun var henvendt til shipping branchen og pressen, men som alle interessenter kunne engagere sig i, understreger bureauet.

“Der har ikke været langt fra idé til handling i vores samarbejde. Ved hjælp af infografik og interaktive elementer har vi udviklet en kommunikation og et formsprog, der formidler komplekse budskaber på en let forståelig og involverende måde. Og jeg mener, at lanceringen viser, at Mærsk ikke alene er innovative markedsledere i deres branche, men også i deres måde at kommunikere med omverdenen på.” siger creative director i Triple LBi, Rasmus Frandsen, i en pressemeddelelse.

Worldslargestship.com bliver løbende udviklet de næste tre år, så interessenter kan følge skibenes fremdrift frem mod de første skibe søsættes. Derudover har parterne flere projekter på vej, som skal visualisere og formidle dybden og bredden af Mærsks virke til et større publikum.

Kommentarer

  1. ” Og jeg mener, at lanceringen viser, at Mærsk ikke alene er innovative markedsledere i deres branche, men også i deres måde at kommunikere med omverdenen på.” siger creative director i Triple LBi, Rasmus Frandsen, i en pressemeddelelse.

    Den nominerer vi lige som i kategorien årets numseslik.

    Hvorfor kan folk ikke bare holde proportionerne når de sender deres presseshit ud. Og hvorfor er der ingen på bureaubiz der går til dem.

    Mærsk er sku da ikke en virksomhed der kommunikere progressivt. Det har man muligvis heller ikke brug for, når man har 6 milliarder på forhånd i olieindtægter. Men spar mig lige for skrivelser om fremsynet infografik, ikke,

  2. Man skal se kommentareren i lyset af den branche Maersk er i og den udvikling virksomheden har været igennem de seneste år.
    Set i det lys står jeg gerne ved mit citat. Så kan Martin Busk kalde det hvad han vil.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club