Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Samt en digital brand manager fra Danske Bank. Bureauet kom ud af 2011 med et solidt regnskab.

Bates Y&R har ansat to nye ledere, der repræsenterer en væsentlig digital oprustning på bureauet.

Der er tale om Facebooks landechef for Danmark, Jan Christiansen, og Thomas Tom Thomas, der kommer fra en stilling som Digital Brand Manager i Danske Bank.

De to vil sammen med den tekniske chef Søren Michael Nielsen udgøre et trekløver, som med reference til adm. dir. Jacob Hastedt får til opgave både at være med til at udvikle bureauet og rådgive kunderne på tværs.

“Vi har ikke en digital afdeling eller digitale projektledere. Vi har projektledere, der tænker digitalt, og det digitale skal være integreret i alt hvad vi laver. Men Jan Christiansen og Thomas Tom Thomas besidder nogle meget stærke digitale kompetencer, som vi alle kan nyde godt af – både bureauet og vores kunder,” siger Jacob Hastedt og fortsætter:

“Jeg har set meget af det, de har lavet, og det er virkelig imponerende. Jan Christiansen er helt fremme i forreste linje på de sociale medier og Thomas Tom Thomas har bl.a. været dybt involveret i Danske Banks mobil-udvikling.”

Jacob Hastedt understreger, at Bates ikke sigter på at arbejde med store komplekse tekniske løsninger. Det er der andre – som er bedre til. Bureauets fokus er som altid på strategisk og kreativ udvikling.

“Digitale og sociale medier er i stigende grad platforme for virksomhedernes møde med deres kunder, for servicering, dialog, branding, information og salg. Det gælder også for Bates’ kunder, og vi skal selvfølgelig udvikle os sammen med vores kunder,” siger Jacob Hastedt.

Jan Christiansen og Thomas Tom Thomas er ikke som sådan en del af bureauets ledergruppe, som udgøres af partnerne.

“Men de refererer til mig. Partner er ikke noget, man bliver uden videre, men det er bestemt folk med potentiale til at blive det,” siger Jacob Hastedt.

Bates kom ud af 2011 med et solidt regnskab rummende en lille vækst på bruttoavancen og et lille fald i overskuddet. Bureauet har dog en fortsat solid overskudsgrad.

Det lille fald i overskuddet hænger bl.a. sammen med fortsatte investeringer i digitale kompetencer.

2012 tegner tilfredsstillende baseret på de første 5 måneder, men man fortsætter med at investere i personale og kompetencer, og det vil påvirke regnskabsresultatet.

Nøgletal for Bates Y&R

  • Bruttoavance 56,23 mio. kr. +3,7 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 1,043 mio. kr. -5,9 pct.
  • Lønandel 62,1 (60,8)
  • Resultat af primær drift +7,863 mio. kr. -3,5 pct.

Kommentarer

  1. Bates har bestemt behov for at opruste digitalt.
    De har mistet dem der kunde noget der tidligere.
    Er mon én konsulent fra Facebook og én fra Aller det rigtige hvis det er kickass man søger?

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club