Digital profet på dansker-stranden i Cannes

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Cannes 2015: TV 2 bakkes i år op af flere partnere på La Gold Plage, der er danskernes faste mødested under Cannes Lions. Her er også faglige indslag til de ca. 250 danskere.

Når danskerne under Cannes Lions forsamles på La Gold Plage, danskerstranden, er det planen at give dem faglighed og kreativitet. Det fastslår TV 2, der siden 2008 har været Cannes Lions’ danske repræsentant.

Det meste prominente eksempel herpå finder sted onsdag, hvor Be On og TV 2 inviterer til hjernegymnastik med AOL’s digitale profet, David Shing.

Han tourer verden rundt på konferencer, bl.a. med oplægget Radiant Thinking & Capturing Creativity – en gedigen gang tanker og værktøjer, som han også serverer for danskerne på stranden.

”Med TV 2s engagement i Cannes Lions ønsker vi at booste kreativitet, få inspiration af andre og inspirere og fejre kreative bedrifter og løsninger fra branchen – alt sammen i samarbejde med vores partnere. Det handler om at bringe faglighed og kreativitet hjem til Danmark. Til inspiration for reklamebranchen og for TV 2s kunder. Og i sidste ende for at give danskerne gode og kreative reklameoplevelser på TV 2s platforme,” siger Jacob Fischer Nielsen, chef for TV 2s kommercielle partnerskaber.

Ca. 170 danskere har på forhånd købt pas til selve festivalen, og det forventes, at op mod 100 andre danskere er i Cannes uden at have investeret i adgang til palæets screenings og seminarer. 

TV 2 har flere samarbejdspartnere linet op i sandet. Således er både Kreativitet & Kommunikation, Creative Circle, Producentforeningen og KEA med til at lave arrangementer af både faglig og festlig karakter.

Hver dag, fra mandag til fredag, er der Happy Hour kl. 17-18. Dertil kommer events, bl.a. markeringen af Sponstas lancering.

Philip Bock lancerede Sponsta fra scenen søndag i en pænt proppet Audi A i festivalpalæet, og mandag kl. 16 er selvsamme Sponsta vært på danskerstranden.

Derudover kan nævnes en egentlig velkomstfest tirsdag kl. 21, faglig frokost torsdag kl. 12, hvor TV 2, KEA og Kreativitet & Kommunikation præsenterer den nye bureau-uddannelse Hybrid Agency Program.

Dansker-delegationen har en Facebook-side, hvor events, nyheder og billeder lægges op. 

TV 2 planlægger desuden – bl.a. i samarbejde med Creative Circle – en ”Winners day” efter Cannes, hvor der samles op på årets vindere.